El projecte FER avança

El dia 2 de febrer de 2018, TV3 va visitar les escoles Salvador Espriu (Vallfogona de Balaguer)  i  Arrels dels Alamús (Segrià) per tal de gravar un reportatge sobre el “Projecte FER” o “Futurs Emprenedors Rurals” del Grup d’Acció Local Noguera Segrià-Nord.

Aquest projecte té com a objectiu principal fomentar les vocacions emprenedores entre l’alumnat de 5è de primària de les escoles dels territoris rurals, posant així en valor les oportunitats pròpies de l’entorn proper.

Els materials de l’alumnat es recullen en dos blocs:

Bloc1: Quina bona idea. Presenta l’abella Fer  i la seva problemàtica en un rusc cada cop més despoblat per manca d’oportunitats.

Es presenta la història d’invents i inventores.

Els infants entrevisten un empresari o empresària de la població.

Bloc 2. Els reptes de Fer. Es basa en els reptes que ha de superar l’abella Fer per millorar la gestió del rusc i fer-lo viable.

L’alumnat pensa, sense cap límit creatiu, un producte o servei, factible o no amb la tecnologia actual, elabora el seu pla d’empresa i presenta la seva idea.

El dia de la visita de TV3, els alumnes de l’Escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer tenien previst entrevistar un empresari local, el Joan de “Cal Marxant”, un obrador d’embotits on van descobrir l’origen i el desenvolupament del negoci familiar; a més a més, van poder sentir de primera mà els pros i contres d’emprendre un negoci en una zona rural.

Cliqueu sobre la imatge per accedir a la Galeria de fotos

Vegeu la notícia al Telenotícies Comarques