5. Pati dinàmic

Adreça electrònica: iesalfacs@xtec.cat
Servei territorial: Terres de l’Ebre

Breu resum de l’activitat

Es tracta que a l’hora del pati, els alumnes puguin fer diverses activitats, per tal de millorar la convivència al centre, que sovint en aquesta mitja hora es veu un xic crispada.
Aquest any fem tallers i lliguetes esportives. Estem fent HIP-HOP, judo, lliga de futbol 1r Cicle, lliga de futbol 2n cicle, lliga de bàsquet 1r cicle, lliga de basket 2n cicle, bitlles, jocs de taula, aula d’estudi, “balón prisionero”, papiroflèxia, karaoke i els divendres ho tenim amenitzat amb música a càrrec del grup de periodisme.
En dates assenyalades fem les finals de cada esport, amb entrega de premis a tots els participants.
Tots els alumnes estan assegurats dins del Pla Català de l’Esport a l’Escola.

Àmbits d’actuació

Etapa
ESO
Gestió i organització

Àrees/Matèries/Mòduls

Esports i orientació pedagògica

Capacitats / Competències

Social i ciutadana, Autonomia i competència personal

Descripció de la bona pràctica

Curs acadèmic: 2011-12

Punt de partida: Havíem observat un estat de crispació a l’hora del pati que desembocava en jocs violents i en baralles sovintejades, de manera que vam cercar camins per redirigir aquella energia negativa.

Objectius: Millorar l’ambient al pati i la integració de tot l’alumnat.

Desenvolupament de l’experiència: Vam començar amb poques activitats i les hem anat augmentant, ja que els mateixos alumnes ens proposaven més activitats

Temporització: Les activitats es fan durant tot el curs acadèmic, excepte els jocs de taula, que solament es fan el segon trimestre perquè coincideix amb les inclemències meteorològiques.

Recursos humans i materials: Professorat voluntari i voluntaris externs.
Pilotes, bitlles, jocs de taula.

Valoracions i conclusions: La valoració ha estat molt positiva, per part de tota la comunitat escolar, ja que estaríem parlant de més del 50% alumnes participant en alguna activitat algun dia de la setmana, i els que no participen activament en són espectadors.

Autoria de l’experiència

Coordinació: Carles Pasqual
Professorat implicat: Carme Flores, Miquel Reverté, Montse Vizcarro, Marta Peruga, Carme Tomàs, David Madorran, Carles Roset i Joan Polo