21. Els iaios de l’Onada ens expliquen la Llegenda de Sant Jordi

Adreça electrònica: e3002892@xtec.cat
Servei territorial: Terres de l’Ebre

Breu resum de l’activitat

Els iaios de la residencia l’Onada, de Sant Carles de la Ràpita, expliquen la llegenda de Sant Jordi a les xiquetes i xiquets de P-5 de l’escola Carles III.

Àmbits d’actuació

Aula: P5A / P5B / P5C
Curs: 2011/2012
Cicle: Parvulari P5
Etapa: Educació Infantil
Centre: Carles III
Entorn: escolar
Educació Infantil

Àrees/Matèries/Mòduls

Interdisciplinari, ja que es treballen diferents aspectes de llenguatge oral i escrit, plàstica, relacions socials, entorn natural i social, hi ha diverses vivències i experiències,…

Capacitats / Competències

– Aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònoma.
– Aprendre a pensar i a comunicar.
– Aprendre a descobrir i tenir iniciativa.
– Aprendre a conviure i habitar el món.

Descripció de la bona pràctica

Curs acadèmic: 2011/2012

Punt de partida: La mare d’un dels alumnes de P5B era la directora de la residència de iaios L’Onada, de Sant Carles de la Ràpita. Parlant amb ella, vam coincidir en que hi ha poques activitats en que interactuaven infants i gent de la tercera edat.
Aprofitant que la festivitat de Sant Jordi estava propera, vam acordar un intercanvi d’experiències. Els iaios ens vindrien a explicar la Llegenda de Sant Jordi i nosaltres els hi prepararíem una sorpresa per compartir amb la resta de iaios de la residència.

Objectius:

– Fomentar la interacció entre iaios i xiquets.
– Conèixer una nova versió de la Llegenda de Sant Jordi.
– Gaudir de la dramatització de la llegenda de Sant Jordi.
– Realitzar un punt de llibre.
– Utilitzar la tècnica del collage en la realització del punt de llibre.
– Escriure un missatge d’agraïment al punt de llibre.

Temporització: De la setmana de 16 al 20 d’abril de 2012. Vam dedicar 4 sessions d’una hora cadascuna i la visita que van ser una hora i mitja.

Recursos humans i materials:

Recursos humans: les tres tutores de P5 i la mestra de reforç, per part de l’escola. La directora i l’educadora de la residència l’Onada.

Recursos materials: Cartolina per fer els punts de llibre i material que teníem de la classe per tal de decorar-lo.

Valoracions i conclusions: Aquest ha estat una experiència molt positiva, com ho ha demostra el fet que aquest, ha estat el tercer curs que els iaios de l’Onada han vingut a explicar-nos la Llegenda de Sant Jordi.
A més, d’aquesta col·laboració han sorgit activitats complementàries (visita a les instal·lacions de l’Onada, visita als iaios a la paradeta de roses que posen per Sant Jordi,…).
En definitiva una experiència que ens enriqueix a tots i que ens omple d’alegria.

Autoria de l’experiència

Coordinació:

Antònia Lainez (mestra de P5)
Penny Subirats (directora de l’Onada)

Professorat implicat:

MªCarme Acosta (mestra de reforç de P5)
Antònia Lainez (mestra de P5B)
Ester López (mestra de P5A)
Verònica Tomàs (mestra de P5C)