2. Projecte eTwinning: Inclusió digital i activitats de biblioteca

Adreça electrònica: e3006681@centres.xtec.cat
Servei territorial: Terres de l’Ebre

Breu resum de l’activitat

Es tracta d’un projecte de promoció de la biblioteca escolar com instrument fonamental de suport a les activitats pedagògiques i com espai d’accés al coneixement, de manifestació de la creativitat, de desenvolupament del sentit crític i del respecte per la diversitat.
La biblioteca escolar s’entén com un espai d’inclusió social on els alumnes amb NEE trobi oportunitats d’enriquiment personal i educatiu, mitjançant la inclusió digital.

Àmbits d’actuació

Aula/Centre
Educació Primària/ESO/Educació Especial
Currículum

Àrees/Matèries/Mòduls

Llengua castellana, Matemàtiques, Visual i plàstica, Tecnologia, Ciències Socials

Capacitats / Competències

Matemàtica, Aprendre a aprendre, Comunicativa lingüística i audiovisual, Social i ciutadana, Artística i cultural, Tractament de la informació i competència digital. Autonomia i competència personal, Coneixement i interacció amb el món físic.

Descripció de la bona pràctica

Curs acadèmic: 2016-2017

Punt de partida: Després de la col·laboració amb l’EBI de Praia da Vitória (Açores-Portugal) el curs anterior (com a pràctica d’un curset de formació eTwinning dintre de la FIC), sorgeix una relació de cooperació que ens duu a tots dos centres a pensar en la possibilitat d’engegar conjuntament un Projecte eTwinning.

Objectius:

• Fomentar la inclusió dels alumnes amb NEE i el respecte per la diversitat cultural.
  • Fomentar la lectura
  • Dotar l’alumnat amb coneixements tecnològics
  • Facilitar el treball cooperatiu
  • Augmentar la motivació
  • Facilitar la comunicació entre els participants en el projecte
  • Desenvolupar el sentit crític

Desenvolupament de l’experiència:

1. Aquest projecte té com a punt de partida una planificació i preparació prèvia per part de tots dos països implicats per tal de sol·licitar el vistiplau del Servei Nacional eTwinning per a dur-lo a terme. Un cop rebuda la confirmació, les diferents activitats que s’han anat duent a terme són :
    1.- Presentació
    11.- -eTwinning: exemple de bones pràctiques
    12.- La nostra reflexió com a professors
    13.- Fins sempre!
    Podeu veure el resultat final en aquest enllaç:https://twinspace.etwinning.net/33876/pages/page/190453

Temporització: Gener de 2017 fins a maig 2017

Recursos humans i materials:

Recursos humans: professorat fundador del projecte (tant de las Açores com de Catalunya)
Recursos materials: material fungible necessari per a dur a terme alguna activitat, llibres de lectura.
Recursos TIC: telèfon mòbil, ordinador, Twinspace, QR-Code, Aurasma, Plickers, Whatsapp, Padlet, Google forms, Google maps, Randomize, Google presentation, Youtube, Calameo, Pizap, Kizoa.

Valoracions i conclusions:

– Aquest projecte ha permès fer lectors/es amb més freqüència i augmentar el respecte per la diversitat.
– També ha permès que els alumnes adquirissin nous coneixements TIC, facilitant així la seva integració a la societat digital d’avui dia.
– El producte final (videobook) ha resultat un treball cooperatiu que ha posat de manifest la importància d’aquesta metodologia d’aula per
augmentar la motivació dels alumnes.

Documentació complementària: Bibliogràfica: La flor más grande del mundo de José Saramago

Autoria de l’experiència

Coordinació: Rosalia Serralta (Catalunya) i Augusto Oliveira (Açores)

Professorat implicat: Rosalia Serralta, Augusto Oliveira, Rosa Medeiros, Dolors Galiano