19. Contes gegants col·laboratius

Adreça electrònica: e3000081@xtec.cat
Servei territorial: Terres de l’Ebre

Breu resum de l’activitat

Amb motiu de la festivitat de Sant Jordi, tota l’escola celebra uns Jocs Florals, en els quals cada nivell participa treballant un gènere discursiu: la notícia, el cartell, la poesia, la descripció, … Els alumnes d’Educació Infantil participen conjuntament en este esdeveniment elaborant un conte especial: un conte “gegant” on els alumnes de P5 són els escriptors, els alumnes de P4 són els il·lustradors i els alumnes de P3 són els decoradors.

Àmbits d’actuació

Educació Infantil

Àrees/Matèries/Mòduls

Comunicació i Llenguatges

Capacitats / Competències

Comunicativa lingüística i audiovisual, Artística i cultural, Autonomia i competència personal

Descripció de la bona pràctica

Curs acadèmic: 2017-2018

Punt de partida: curs 2010-2011

Objectius:

o Treballar el gènere narratiu (el conte) a través d’un projecte
o Aprendre a treballar col·laborativament
o Participar en els Jocs Florals de l’escola

Desenvolupament de l’experiència:

En els Jocs Florals que se celebren per Sant Jordi cada nivell educatiu treballa un gènere discursiu.
En les setmanes prèvies a aquesta festivitat, l’alumnat dels tres nivells d’Educació Infantil elaboren un conte conjuntament. L’alumnat de P5 són els escriptors i s’inventen la història, els de P4 són els il·lustradors i els de P3 són els decoradors.
En l’acte que se celebra al pati la diada de Sant Jordi, els alumnes d’Ed. Infantil lligen i ensenyen als altres la seua creació. Els treballs són exposats paral·lelament al vestíbul de l’escola, on alumnes i famílies els poden veure durant uns dies.
També es grava la narració d’estos contes i es publiquen a la pàgina web de l’escola.

Temporització: Durant el mes d’abril

Recursos humans i materials:

o Mestres i T.E.I.
o Material d’escriptura, de dibuix i de pintura; material de reciclatge.

Valoracions i conclusions: Cada nivell fa la valoració pertinent per tal de poder millorar aquells aspectes que no han anat del tot bé.

Documentació complementària: Adjuntem fitxa detallada de l’activitat

Autoria de l’experiència

Coordinació: Equip Docent d’Educació Infantil