Zona formadors

Primer de tot, us agraïm la vostra col·laboració i us desitgem que gaudiu de l’experiència com a formadors.

ABANS DE LA FORMACIÓ

1. Llegir el document: Guies, protocols i orientacions per al desenvolupament i l’avaluació de les activitats de formació permanent del professorat
  2. Dissenyar l’activitat formativa (en el cas de formació en centre es fa conjuntament el formador/a amb l’equip directiu)
  3. Lliurar, per part del referent de la formació, la fitxa del disseny de l’activitat al CRP

• Fitxa Taller en centre o Assessorament (Formació en centre)
    • Fitxa FIC
    • Fitxa Altres modalitats (Grup de Treball, Seminari de Coordinació, Taller…)
    • Fitxa Vista Formativa a Centre
  4. Una setmana abans de començar accedir al GTAF * i comprovar que les dates que consten són les correctes. (En el cas que no siguin correctes, avisar al CRP per a actualitzar-les)
  5. Imprimir “Full Assistència”

DURANT LA FORMACIÓ

1. Al finalitzar la primera sessió comprovar que tots els assistents estiguin inscrits. En el cas que falti algú, enviar un correu electrònic al CRP (a l’atenció del seu referent) per tal  que el pugui inscriure indicant-li: Nom i Cognoms, DNI amb lletra i correu-e de lectura habitual. No s’acceptaran inscripcions passada la segona sessió.
  2. Fer el seguiment dels assistents al finalitzar cada sessió.
    • Accedir a l’apartat “Seguiment assistents” del GTAF
    • Marcar si els assistents han vingut a les sessions
    • Desar les dades
  3. Si hi ha canvis de dates, avisar al CRP
  4. Si hi ha canvis sobre el disseny de la formació, avisar al CRP
  5. Si hi ha baixes a la formació, marcar-ho a l’apartat “Seguiment assistents” del GTAF
    • Abandonament: Deixa d’assistir a l’activitat o de lliurar les tasques sense comunicar-ho.
    • Baixa comunicada: Comunica que no continuarà l’activitat.
  6. Fer les actes de les sessions. Pots utilitzar el següent MODEL

AL FINALITZAR LA FORMACIÓ (període màxim 30 dies)

1. Fer arribar al CRP la valoració/memòria de l’activitat. Es troba a la fitxa del disseny de l’activitat

• Taller en centre o Assessorament (Formació en centre)
      • L’omple l’Equip Directiu i l’envia al CRP
      • El formador de l’activitat avisa a l’Equip Directiu que ja pot fer la valoració
    • FIC
      • L’omple l’Equip de Coordinació
      • L’envia al CRP amb còpia a l’inspecció del centre
    • Altres modalitats (Grup de Treball, Seminari de Coordinació, Taller…)
      • L’omple el Coordinador/a de l’activitat
      • L’envia al CRP
  2. Des del CRP s’activen els formularis de satisfacció i s’envien als assitents i als formadors. (Models de qüestionaris)
  3. Fer arribar al CRP:
    • Actes de les sessions
    • Full de signatures
    • Acta d’assistència a les sessions. Abans d’imprimir-la, cal:
      • Comprovar que més del 80% dels assistents han contestat el “Qüestionari”. Si us apareix una “S” a la columna de “Qüestionari” vol dir que aquella persona l’ha contestat
      • Haver marcat en el seguiment dels assitents totes les sessions que ha assistit presencialment. Si no s’assisteix, encara que sigui justificada, no es pot marcar l’assistència
      • Haver marcat si han fet la part d'”Altres requisits” (en el GTAF: “Projecte?”). És la part no presencial i que us han de lliurar evidències. Aquestes les heu de validar en funció dels criteris d’avaluació marcats a l’activitat formativa.
      • Haver marcat el motiu de no certificació
        • No presentat/da: No ha assistit a cap sessió o no ha entrat a l’entorn virtual.
        • Abandonament: Deixa d’assistir a l’activitat o de lliurar les tasques a l’entorn virtual sense comunicar-ho.
        • Baixa comunicada: Comunica que no continuarà l’activitat.
        • No assoliment: Acaba l’activitat però no té els requisits del 80% d’assistència o no té avaluació positiva de les tasques d’aprofitament.

* GTAF: Guia Ràpida
  • Seleccioneu i cliqueu: Formador/es, col·laboradors, suport.
  • Introduïu el nom d’usuari i contrasenya de la XTEC.
  • Cliqueu Llista d’activitats per veure a quines activitats consteu com a docent.
  • A la llista, cliqueu el nom d’una activitat i veureu la pantalla de Detall de l’activitat.
    •  Llista d’assistents: accediu a una pantalla on trobareu la llista amb les dades professionals de les persones que han estat assignades a l’activitat.
    • Full d’assistència:per imprimir la graella que els assistents han de signar cada sessió.
    • Seguiment dels assistents: cliqueu el botó i marqueu les sessions a les quals han assistit els alumnes; si un alumne no té dret a certificació cal indicar la incidència que ha motivat la no certificació en el desplegable que hi ha al costat de cada un dels alumnes. Recordeu que heu de marcar una a una les persones que tenen dret a certificat. Quan acabeu cal que cliqueu el botó Desar dades que trobareu al final de la pantalla.

• Acta d’assistència: Cal imprimir-la, signar-la i fer-la arribar al CRP, juntament amb el full de signatures

Si ho preferiu, podeu contactar amb el Servei Educatiu de Mataró mitjançant el correu electrònic crp-mataro@xtec.cat o trucant al telèfon 93 551 69 89.