POETES A LES AULES

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ

(FINS EL 30 DE SETEMBRE)

POESIA A LES AULES

Des del Districte de les Corts us volem continuar oferint l’activitat d’iniciació a la poesia promoguda i organitzada per la Fundació Serra i l’Associació Col·legial d’Escriptors de Catalunya que vam iniciar fa tres cursos. La situació de la Covid 19, però, ens obliga a oferir-la en un nou format, en comptes de fer un recital per a tot un nivell, el recital serà en format reduït per tal de respectar els grups estables. Hi haurà la possibilitat de gravar la sessió per si es vol projectar el mateix moment per a altres grups. El centre triarà el grup estable que millor s’adapti a les característiques de l’activitat. S’ofereixen 11 sessions per a tots els centres de secundària del districte, depenent de la demanda es podrà oferir un o més d’un recital a cada centre. L’horari de la sessió o sessions sempre haurà de ser a les 9:30h.

L’objectiu de la proposta és incentivar la pràctica poètica, potenciar-ne la producció dels i les alumnes en el marc dels Jocs Florals del Districte i motivar-los perquè també es presentin als premis de poesia de la Fundació Serra, que tenen una important dotació econòmica i es convoquen cada any.

Les sessions a les aules estaran dinamitzades per dos dels poetes més representatius de la literatura catalana actual, David Castillo i Josep Pedrals que faran un recorregut per la poesia des de les epopeies clàssiques fins al rap amb nombrosos exemples i amenitat.

Desenvolupament de les sessions

• Les sessions als instituts tindran l’estructura d’un recital-espectacle obert  i comentat.
  • Es realitzarà un breu repàs d’alguns aspectes sobre la conveniència de la poesia en la vida quotidiana, tant en la relació amb les arts i la cultura personal com en la participació en la vida social, els jocs i la intimitat.
  • A partir d’unes determinades lectures, presentades amb gràcia i sal, s’aniran desplegant suggeriments diversos que serviran per obrir vies i possibilitats expressives.
  • De mica en mica, seduint per diversos fronts, es tocaran les sensibilitats més distants i es mostrarà -una mica- l’amplitud de la poesia.
  • A més, entre els exemples i els comentaris, ben lligats i presentats amb naturalitat, els poetes aniran donant veu als alumnes perquè puguin fer lligams obertament amb tot tipus de coneixements que ja tinguin al cap. El fet de poder constatar o trobar les pròpies referències ajuda a cohesionar el discurs i la realitat quotidiana.

Requeriments per la sessió

• L’alumnat, professorat i poetes hauran de portar mascareta i es respectaran les distàncies de seguretat entre els poetes i el grup estable. L’aula haurà d’estar ventilada amb finestres obertes.
  • Bona disponibilitat i material convencional, llibretes…
  • Preparació prèvia a l’aula per conèixer qui són Josep Pedrals i David Castillo.