DOCUMENTAL: ENCARA HI HA ALGÚ AL BOSC

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ

(FINS EL 30 DE SETEMBRE)

Ara fa 25 anys que va acabar la guerra de Bòsnia i Hercegovina, al cor d’Europa. Un conflicte que va enfrontar, de 1992 a 1995, bosnians d’origen serbi, croat i musulmà. Mentre a Catalunya celebràvem els Jocs Olímpics, entre 25.000 i 50.000 dones, nenes i homes van ser víctimes de violació com a estratègia de neteja ètnica. Les supervivents i els fills/es nascuts de les violacions, denuncien 25 anys després, el silenci i l’estigma amb el que han hagut de conviure i ens mostren la seva lluita incansable per què es faci justícia.

Proposta per a alumnes de 4t d’ESO i/o 1r. de Batxillerat o grau formatiu equivalent, ens permeten explicar amb diferents llenguatges i per a diferents públics un capítol encara no tancat de la història d’Europa: la impunitat, el silenci, el cos de la dona com a territori de conquesta, i la mirada d’una nova generació que malda per tancar ferides i construir una societat igualitària.

Proposa als centres educatius una activitat online:

Quan acaba una guerra? Quina és la última gran guerra que hi ha hagut al cor d’Europa? Què en sabem avui? Podria repetir-se? Qui són les víctimes? Les dones, també fan la guerra, o només la pateixen?

La Memoria històrica; la lluita contra l’estigma i la discriminació; el cos de la dona com a arma de guerra. Les arts escèniques com a plataforma per parlar de temes tabu en una societat. La realitat i la ficció.

>> Si es vol que els alumnes puguin preguntar sobre aspectes més històrics o socials, poden conversar amb els directors del documental; si l’activitat és per a un grup que fa arts escèniques o audiovisuals, poden conversar amb el realitzador, fotògraf, director teatral, la dramaturga, o fins i tot alguna de les actrius.

TRÀILER DEL DOCUMENTAL: https://youtu.be/98TRbcdgwgg

La data per la videoconferència, els centres i l’entitat la concretareu.