DIA DE LA MÚSICA – 2018

LA JOSC VOL SEGUIR CREIXENT!

La Jove Orquestra Simfònica de les Corts (JOSC) fa gairebé quatre anys que es va posar en marxa. Ara ja són uns 40 músics, però voldrien seguir creixent. Per això, en les darreres setmanes el seu director ha recorregut diversos centres del barri. En sessions d’una hora aproximadament ha explicat als alumnes què és una orquestra i com funciona, han pogut fer alguns experiments musicals i ha convidat als qui ja toquen algun instrument a participar en l’orquestra.

Vols formar part de la JOSC? Informa’t aquí

Des del Districte de les Corts, us volem proposar una acció de formació pels vostres alumnes: conèixer el món de l’orquestra i presentar-vos l’Orquestra del nostre barri, la JOSC (Jove Orquestra de Les Corts). Dintre de la sessió s’utilitzaran instruments en viu i es demanarà la participació dels alumnes per tal de fer-la més pràctica i atractiva. Una vegada finalitzada la sessió els alumnes que estudiïn música i que ho desitgin podran fer una audició per integrar la JOSC.

Duració: 45 minuts en horari de migdia

Dirigida a: Alumnes de 5è i 6è de primària (amb adaptacions amb els centres d’Educació Especial).

Dates: 12 al 30 de novembre a última hora del matí (11:30 h)

foto de Jove Orquestra Simfònica Corts.

QUÈ ES TRACTARÀ?

L’Orquestra: sessió pedagògica pràctica

• Breu viatge per la historia de l’orquestra:
    • Com va néixer?
    • Que ha anat canviant amb els diferents períodes de la música?
  • Com funciona i és construeix la música?
    • Explicació senzilla a través del piano: diferenciació d’harmonia, melodia, ritme, dinàmiques, etc.
  • Les diferents seccions de l’orquestra:
    • Explicació de les diferents seccions de l’orquestra i com funcionen a dintre de l’orquestra
    • Explicació de les diferents tècniques que utilitzen els instruments de corda: pizzicato, arco, efectes sonors, etc. Explicació amb violí en directe
  • La jerarquia de l’orquestra:
    • Explicació gràfica i senzilla de com s’organitza una orquestra i com tots els eslavons han d’ésser ben connectats per tal de aconseguir l’equilibri musical
  • La figura del director:
    • Exemples de la importància del director
    • Exposició dels diferents gests del director
  • Dirigim una orquestra, amb la participació dels alumnes:
    • Amb la utilització de gestos senzills veurem com canvia la interpretació (forte/piano canvi de velocitats rítmiques, etc.). Alguns alumnes dirigiran als seus companys, per entendre millor la importància del director i de la seva feina

La JOSC: Jove Orquestra Simfònica de Les Corts

• Projecció de un vídeo de la JOSC
  • Qui som?
  • Funció principal de la JOSC?
  • A qui va dirigit?
  • Com i quant assagem?
  • Audicions: es dóna l’oportunitat a alumnes, a partir de 3r i 4t nivell elemental de música, fer una audició musical que s’hauran inscrit via formulari, que s’enviarà als centres. Aquestes audicions poden ser obertes davant dels altres companys (és una manera de posar en valor la feina musical feta per cada alumne) o a porta tancada, com consideri cada centre o desitgi cada alumne.

REQUERIMENTS DE LA SESSIÓ

• Per la presentació / audicions: sala gran, amb possibilitat de projectar
  • Seria convenient disposar de teclat/piano, si no es valorarà la possibilitat de transportar un teclat des de A Tempo
  • Per les audicions, petita sala