DIA DE LA MÚSICA – 2018

*Cliqueu la imatge superior per accedir al qüestionari

Referent de l’activitat: Martí Boneta (mboneta@xtec.cat)

Harmònica Mundi

Joan Pau Cumellas & Stéphan Laidet

L’harmònica és el més petit dels instruments i un dels més populars arreu del món. El seu funcionament senzill i el seu so captivador fan que sigui present en diversitat de contextos musicals. Tot i aquesta popularitat, poca gent en coneix els seus secrets i el seu potencial real.

Joan Pau Cumellas i Stéphan Laidet, harmonicistes de llarga carrera professional, creen l’espectacle que ens apropa a la fantàstica versatilitat d’aquest l’instrument.

Començant per la música bàvara i les polques, passant per la música folk, el blues, el jazz o la música llatina i la música celta i fins a la música pop més actual. En tots ells l’harmònica hi té protagonisme. Viatjant per èpoques i països. Tocant i explicant històries curioses d’aquest singular instrument.

Hi ha models d’harmòniques per cada ocasió: diatòniques, cromàtiques, de baixos, d’acords o les tremolo. Hi ha harmòniques solistes i d’acompanyament, tocant a duo o com si fos una orquestra!

Totes elles són ben conegudes pels dos protagonistes d’aquest concert didàctic. Joan Pau i Stéphan són mestres reconeguts d’harmònica. A més de la seva activitat didàctica, fent cursos, tallers i espectacles per escoles, han actuat per països de tot el món. Han enregistrat nombrosos discos tant en solitari com amb artistes de renom internacional. Han participat en bandes sonores de pel·lícules i anuncis de televisió i han estat escollits per representar les dues marques d’harmòniques més importants del món com són Hohner i Seydel.

Dirigida a: Alumnes de Cicle Inicial i centres d’Educació Especial.

Dates: 13 i 14 de novembre de 2019

Lloc: Centre Cívic Tomasa Cuevas. Carrer de Dolors Masferrer, 33, 35, 08028 Barcelona

Horari: 9:30 a 12:30 ( es faran tres torns cada dia d’una hora)

Activitats prèvies:

1. Aprendre la lletra de la cançó de folk: ‘El tren d’Olot’ El tren d’Olot, lletra L’harmònica juga molt amb els ritmes dels trens i és un punt central en l’espectacle.
  2. En l’inici de l’espectacle, toquen unes cançons senzilles que juguen amb l’escala major de Do (Do, Re, Mi, Fa, Sol, La, Si, Do) i demanen als nens i a les nenes que escoltin com sona.
    Per això, cal ensenyar-les aquestes notes, per poder jugar amb elles i ells en el concert. Simplement que hagin escoltat l’escala major abans i que quan vinguin els soni d’alguna cosa. No cal que sàpiguen dir el nom de les notes, simplement que l’hagin escoltat i els sigui familiar a l’oïda.
  3. En el concert es toquen estils diversos com el son cubà, el reggae, el blues, el country, algunes estils europeus com la música celta i d’altres llatins. Cal que coneguin els noms de països com Irlanda, Alemanya, Cuba, Jamaica i Estats Units, doncs sempre va bé alhora d’ubicar aquests estils musicals.

Amb la col·laboració de      logodistrito

Organitza                             logocrp