Maletes amb llibres (entre 30 i 40 exemplars cadascuna) pensades per deixar en préstec als centres i/o complementar la seva biblioteca d’aula. Contenen diversos llibres: de coneixements, d’imaginació, còmics, à lbums il·lustrats, revistes, …
Objectiu: Fomentar l’hà bit lector.
El gust per llegir pot ser tan divers com a lectors hi ha.Cal posar a l’abast dels nens i nenes, textos de tipologia diversa a fi i efecte de satisfer a tothom.
Temps de lectura per poder desenvolupar la lectura autònoma silenciosa, de lliure elecció. Temps per practicar i adquirir habilitats lectores i aprendre conductes habituals dels lectors: avaluar anticipadament els llibres, arriscar-se a seleccionar-los, acostumar-se a abandonar un llibre que defrauda, recomanar i deixar-se recomanar,…
Biblioteca d’aula On es pugui trobar ficció i informació. Els alumnes de primà ria i també alguns instituts, dediquen un temps setmanal dins l’horari escolar a fer lectura individual. Cada alumne pot triar segons els seus interessos i el seu nivell. És una manera de crear l’hà bit de lectura i a la vegada de socialització (compartir, respectar la lectura dels altres,…)
Primeres lectures En aquesta maleta reunim llibres que han estat pensats amb una finalitat clarament didà ctica. Amb l’objectiu que els nens identifiquin sons, paraules i les primeres frases llegides. Habitualment el text està escrit amb lletra lligada o amb lletra de pal, hi poden haver pictogrames… Són llibres per iniciar-se en la mecà nica lectora, o en què les paraules ocupen un espai rellevant.