Maletes de lectures

Maletes amb llibres (entre 30 i 40 exemplars cadascuna) pensades per deixar en pr√©stec als centres i/o complementar la seva biblioteca d’aula. Contenen diversos llibres: de coneixements, d’imaginaci√≥, c√≤mics, √†lbums il¬∑lustrats, revistes, …
Objectiu: Fomentar l’h√†bit lector.

El gust per llegir pot ser tan divers com a lectors hi ha.Cal posar a l’abast dels nens i nenes, textos de tipologia diversa a fi i efecte de satisfer a tothom.

lectures 0-3   https://docs.google.com/a/xtec.cat/document/d/1lMd4_G_kqCAhe0q6D6rKVEkNRcKVIoHy3l5KBrbZ3Rs/edit   https://docs.google.com/a/xtec.cat/document/d/1esZnh_C_N_2pT8_rrb71Bwl52i2_39n3M9KPHK2Gaqs/edit

Temps de lectura per¬†poder desenvolupar la¬†lectura aut√≤noma silenciosa, de lliure elecci√≥.¬†Temps per practicar i adquirir habilitats lectores i aprendre conductes habituals dels lectors: avaluar anticipadament els llibres, arriscar-se a seleccionar-los, acostumar-se a abandonar un llibre que defrauda, recomanar i deixar-se recomanar,…

https://docs.google.com/a/xtec.cat/document/d/1j6WOPo-r3sP0mvrnSZdkiMLuwoaUN1rhOVOJXNc-quA/edit     https://docs.google.com/a/xtec.cat/document/d/1pQClSh5QFG5YXgHkLZTKDUVMEkgV7RGm0Vrs8AixHHo/edit      https://docs.google.com/a/xtec.cat/document/d/1q5D91NxXCxNTlPC-jBz2cJNwrSq7pl5oVN1rle5XGSc/edit

Biblioteca d’aula¬†On es pugui trobar ficci√≥ i informaci√≥.¬†Els alumnes de prim√†ria i tamb√© alguns instituts, dediquen un temps setmanal dins l’horari escolar a fer lectura individual. Cada alumne pot triar segons els seus interessos i el seu nivell. √Čs una manera de crear l’h√†bit de lectura i a la vegada de socialitzaci√≥ (compartir, respectar la lectura dels altres,…)

https://docs.google.com/a/xtec.cat/document/d/1TyrbLBkCEmHFFdJhFeLMwYhW4Zf-1V07wNkJKSuxSO0/edit

 

Primeres lectures¬†En aquesta maleta reunim llibres que han estat pensats amb una finalitat clarament did√†ctica. Amb l’objectiu que els nens identifiquin sons, paraules i les primeres frases llegides. Habitualment el text est√† escrit amb lletra lligada o amb lletra de pal, hi poden haver pictogrames‚Ķ S√≥n llibres per iniciar-se en la mec√†nica lectora, o en qu√® les paraules ocupen un espai rellevant.