Parlem de lectures 16-17

Enguany tornem a engegar el Parlem de Lectures, una acció d’ APS entre Secundària i Primària.

Aquesta experiència la porten a terme un grup d’alumnes voluntaris de 4t d’ESO de l’Institut Torras i Bages, i els grups de 3r de primària de l’Escola La Carpa i l’Escola Lola Anglada, i consisteix en que els alumnes de secundària i primària llegeixen unes lectures comunes, adaptant-les al seu nivell i posteriorment, realitzen trobades per a parlar-ne. Així es consoliden grups de lectura que tenen com a objectiu fonamental compartir les emocions, pensaments i reflexions sobre els textos suggerits.

La finalitat d’aquest projecte és el treball de la comprensió lectora i l’expressió oral  dels alumnes de 3r de primària i 4rt d’ESO . L’acció correspon a la necessitat de millorar les competències lingüística i comunicativa dels alumnes, potenciant la millora dels resultats en les proves diagnòstiques que el Departament d’Ensenyament té programades en ambdos nivells.

Amb aquest objectiu es realitza una formació als alumnes de secundària que consta de dues sessions.

En la primera sessió, ens vàrem trobar a l’Escola La Carpa, on es van realitzar tot un seguit de dinàmiques dirigides a crear vincles entre els alumnes de l’institut i els infants de les escoles.

.img-20161118-wa0003img-20161118-wa0002

La segona sessió es va realitzar a l’institut Torras i Bages a càrrec de l’Elena Piñol, assessora de l’Equip LIC de L’Hospitalet, dirigida a estructurar la conversa i donar eines als estudiants de secundària per a empatitzar amb els alumnes de Primària.

dsc_0010

La formació ha estat tot un èxit!  Els alumnes ja estan preparats per a generar converses riques i carregades d’emocions.