Novetats sobre educació de la Biblioteca Manuel de Pedrolo de Ribes

Des de la Biblioteca Manuel de Pedrolo de Sant Pere de Ribes ens fan arribar les darreres novetats de l’àmbit de l’educació que han incorporat a l’àmbit relacionat amb l’educació.

No dubteu de demanar-les en préstec

Hidalgo, Teresa
Ni falda ni pantalons, jo: educació transversal i atenció a la diversitat
Ed. Onada (febrer de 2020)

Matèries: Homofòbia; Homosexualitat i educació;Adolescents; Conducta sexual

Signatura: 30 055.3 Hid

Aquesta guia neix per a reivindicar l’educació en valors LGTBI a les escoles i a la resta d’institucions socials. Defensa la diversitat sexual i de gènere. Té dos propòsits bàsics: desmuntar prejudicis i contribuir a normalitzar i valorar aquesta diversitat humana. A través de diversos arguments basats en estadístiques, notícies, estudis elaborats i testimonis reals es pretén demostrar que l’homosexualitat i la pederàstia no tenen cap relació directa; la segona no és conseqüència de la primera. El principal tret de les persones pederastes és la malaltia o la maldat, no l’homosexualitat. Tampoc la prostitució i la transsexualitat femenina estan relacionades de manera natural, sinó que la primera es desencadena arran de l’estigma social que pateixen les dones trans expulsades del mercat laboral.
Tonucci, Francesco
Per què la infància : sobre la necessitat que les nostres societats apostin definitivament per les nenes i els nens
Ed. Destino (novembre 2019)

Matèries: Educació dels infants

Signatura: 37.01 Ton

Manifest que treu a la llum les contradiccions que tenim com a societat en l’educació dels nens i que explica per què hem d’apostar de debò per la infància.
Ronchi, Ana Paula
La educación en la amistad durante la adolescencia: caso Instituto Rosedal
Ed. EUNSA (2020)

Matèries: Adolescents; Educació; Amistat

Signatura: 37.03 Ron

La amistad es una relación que envuelve la vida de todo ser humano. En la adolescencia se descubre de forma especial ese tipo de relación y se va madurando juntamente con la persona. Es importante tener en cuenta que la amistad está llena de elementos que son necesarios para que se pueda entablar ese tipo de relación de la forma más auténtica posible. Aunque la amistad se da de forma espontánea, la carencia de ciertos factores puede dificultar la relación o incluso anularla. En este trabajo se hablará de lo que es la amistad y su importancia en la adolescencia media, enfocado sobre todo a alumnas del Instituto Rosedal México, a fin de poder iluminar a los formadores en su labor en el acompañamiento y educación en la amistad.