Instal·lacions

Epicentre. Centre de visitants

Passeig del Vall , 13. Tremp

El Centre de Visitants és un espai on es troba una mostra d’elements del patrimoni historicoartístic, natural,  geològic i paleontològic de la comarca en suport tecnològic, audiovisual, objectes reals…

Es tracta d’un espai on l’alumnat gaudeix d’una experiència única: tenir a l’abast una síntesi general del patrimoni del Pallars Jussà que desperti la curiositat, l’interès i l’esperit crític, en un entorn agradable i acollidor que invita a escoltar, observar, reflexionar, gaudir i, per tant, a aprendre.

A la vegada és un suggeriment a visitar indrets singulars, edificis arquitectònics emblemàtics,… del territori que potenciaran la sensibilitat de l’alumnat envers la valoració de la cultura i el patrimoni.

En conjunt, l’equipament està concebut com a porta d’entrada al Pallars Jussà i de difusió dels valors de la zona que invita a redescobrir-la i visitar-la. També és la seu d’exposicions temporals de temàtica diversa, així com el punt principal d’atenció als visitants del Geoparc Mundial de la UNESCO Conca de Tremp-Montsec

Compta amb amplis espais: zona de recepció, de despatxos, biblioteca, laboratori per fer tallers, auditori per 80 persones, i espais d’exposicions permanents.

Més informació

Centre de Suport Territorial al Pirineu (CSTP) de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC)

Passeig Pompeu Fabra, 21.  Tremp

2014-05-22-15-43-58Una de les institucions implicades en l’Entorn d’Aprenentatge de Tremp és la seu de l’ICGC, el qual pertany al Departament de Territori i Sostenibilitat. L’ICGC té com a objectiu potenciar la recerca, el desenvolupament i la divulgació de la geologia de l’àrea pirinenca. Així mateix, acull activitats i ofereix serveis públics relacionats amb la geologia i el coneixement científic.

Disposa d’instal·lacions modernes: zones diàfanes de treball, sales de reunions, despatxos, sala de conferències, laboratori de tractament de mostres, magatzem, biblioteca i centre de càlcul. Cal destacar que aquest edifici ha estat guardonat amb un Premi d’eficiència Energètica (entre d’altres motius per utilitzar l’energia geotèrmica).

A la segona planta està ubicat el CISP: Centre d’Interpretació de Sòls del Pirineu, amb una col·lecció de 15 monòlits de sòls de zones properes, la visita dels quals pot formar part d’una activitat pedagògica (combinada o no amb una sortida de camp d’edafologia).

També és la seu científica del Geoparc Mundial de la UNESCO Conca de Tremp-Montsec.

Es pot realitzar una visita guiada a aquest equipament (introduint els conceptes d’energia geotèrmica i arquitectura sostenible, per la qual cosa aquest edifici va guanyar un premi) i realitzar dos tipus de taller: identificació de roques i microfòssils.