Revisió de les pròtesis auditives

Segons els experts, les avaries en els audiòfons durant l’estiu creixen un 30 per cent respecte a la resta de l’any a causa de la calor, a l’aigua i d’altres factors que poden haver afectat el seu funcionament sense haver-nos adonat.Si el seu fill té problemes auditius i és usuari d’audiòfons o implants, és convenient que inclogui la seva posada a punt. Així garantirà que el seu rendiment sigui correcte i allargarà la vida útil de les pròtesis

Revisió otològica i audiomètrica

L’audioprotesista, amb la revisió otològica descartarà que tingui taps de cera als conductes auditius externs. Si els tingués, causaria una disminució dels llindars auditius del seu fill, empitjorant el seu grau de pèrdua auditiva. Descartarà també que presenti una otitis externa. Si presenta alguna d’aquestes dues patologies, s’haurà d’acudir al metge per solucionar-les.

La revisió audiomètrica permetrà conèixer si els llindars auditius del seu fill es mantenen o per contra, han disminuït. Si és aquest el cas, els audiòfons hauran reajustar-se a la nova audició.

Revisió dels audiòfons i motlles adaptadors

Es comprovarà si els audiòfons presenten alguna peça trencada (portapila, colze, carcassa, etc.) per procedir a la seva reparació. Comprovaran el seu correcte funcionament i que no presentin distorsió.

En el cas dels motlles, es substituiran els tubs acústics i verificarà si s’adapten correctament al pavelló de l’infant. Si cal, es realitzaran noves impressions per confeccionar motlles nous adequats a la mida de l’oïda actual. Li substituiran les tulipes i tub fi si presenten trencaments en el cas d’utilitzar audiòfons tipus RIC / RITE.

Comprovació dels equips de Freqüència Modulada (FM) i altres dispositius d’àudio

Si el seu fill utilitza alguna ajuda tècnica d’aquest tipus, vostè ha de comprovar que la bateria d’aquests equips es carrega correctament, que els cables no estiguin trencats o amb plecs i que el seu fill escolta sense talls ni sorolls a través d’ells.

Kit de pròtesis auditives per al col·legi

Prepareu l’estoig dels audiòfons per si el seu fill ha de treure-se’ls i guardar-los en algun moment durant la jornada escolar. No us oblideu de col·locar els dispositius d’àudio, així com portar piles o bateries de recanvi, a la motxilla.

Com a família, estigui en contacte amb el tutor, professors, professionals del menjador de centre escolar per explicar-los les necessitats auditives del seu fill, i sobretot, no us oblideu de anticipar a l’infant que tornar a l’escola i advertir-lo les noves rutines. Això li donarà confiança per afrontar els canvis

Font: audiosocial.es