L’era dels audiòfons intel·ligents

Els dispositius intel·ligents s’estan infiltrant a les cases de forma regular en aquests dies. El que va començar amb assistents virtuals com Alexa de Amazon o Google Home ha crescut per a incloure una àmplia gamma de productes com bombetes, termòstats i timbres.

La tecnologia evoluciona a una velocitat tan ràpida que fins i tot aquestes prestacions acabaran arribant al món dels audiòfons.

Innovacions en tecnologia d’audiòfons

Anys enrere, els audiòfons eren grans i voluminosos i es limitaven a la tecnologia analògica. Així i tot, van ajudar a moltes persones que lluitaven amb la pèrdua auditiva a comunicar-se de manera més efectiva, però no eren tan de confiança i efectius com ho són avui dia.

Els processadors digitals van ajudar a revolucionar els dispositius, millorant la qualitat del so i augmentant la quantitat d’opcions mentre reduïen la seva grandària i eliminaven els problemes que havien patit els usuaris en el passat, com els xiulets i la retroalimentació.

La tecnologia digital va ajudar a aplanar el camí per a una major innovació. Els majors avanços quant a tecnologia d’audiòfons durant l’última dècada més o menys inclouen els punts forts següents:

• Transmissió auditiva: La tecnologia Bluetooth ha permès als usuaris d’audiòfons connectar-se de manera sense fil amb una varietat d’altres dispositius electrònics, com a telèfons intel·ligents, tauletes i televisors. L’àudio es pot transmetre directament a un o tots dos audiòfons i es controla fàcilment a través d’una aplicació amb el telèfon. Pot connectar diversos dispositius, per la qual cosa és molt fàcil alternar entre escoltar música, veure televisió o parlar per telèfon.
  • Connectivitat domèstica intel·ligent: Una plataforma de programari anomenada IFTTT és el cervell darrere de molts dels dispositius intel·ligents actuals. Permet als usuaris sincronitzar de manera sense fil una varietat de dispositius habilitats per a Internet per a controlar automàticament els productes domèstics quotidians. La tecnologia ara s’està incorporant als audiòfons intel·ligents, la qual cosa li permet sincronitzar-los amb altres dispositius i aprofitar la mateixa comoditat i automatització. Fins i tot pot sincronitzar els seus audiòfons amb una cafetera intel·ligent i gaudir de l’aroma del cafè recentment fet en el moment en què els encén.
  • Monitoratge de la salut: Els fabricants d’audiòfons estan aprofitant la tecnologia en incorporar sensors impulsats ​​per IA (intel·ligència artificial) en els seus dispositius per a ajudar a monitorar i rastrejar la salut física i mental dels seus usuaris. Aquests funcionen juntament amb aplicacions de telèfons intel·ligents per a realitzar un seguiment de coses com el recompte de passos diaris i el compromís social per a compilar una puntuació de benestar general. L’escolta activa (el que fa Alexa) es pot utilitzar per a ajudar a determinar quan ha sofert un accident o una caiguda, i alertar automàticament als seus contactes d’emergència. Les funcions addicionals, com el monitoratge de la freqüència cardíaca, ampliaran la seva utilitat en els pròxims anys.

No tots els audiòfons ofereixen aquestes característiques, però un número cada vegada major es mou en aquesta direcció. Segurament hi haurà audiòfons intel·ligents amb avanços tecnològics addicionals en el futur que brindaran beneficis que ni tan sols podem imaginar avui!

Font de la informació: AudioPacks Audiologia SL (https://www.audiosocial.es/)