#quedatacasa 32: Oca de les emocions
26/05/20#quedatacasa 31: Comprensió lectura i visual
25/05/20La Sílvia Osuna ha adaptat aquesta activitat de comprensió lectora al català. Es tracta d’un powerpoint amb 20 enunciats de diferent complexitat adreçat a alumnes des de cicle inicial en endavant. Per tal de que funcioni correctament, un cop obriu l’enllaç del Drive, heu d’habilitar-lo clicar l’opció “Obrir amb Powerpoint”. Gràcies Sílvia per compartir la teva feina!
#quedatacasa 30: Jo canto amb les mans
22/05/20I avui, com és divendres i estem a les portes d’un cap de setmana de sol i bon temps, us proposem una activitat singular que ens ha suggerit la Jèsica Albesa. Us portem un videoclip del duo “Mambes” amb la col·laboració de grup “Xiula” que es titula “Jo canto amb les mans”. És una cançó intermodal (cantada en català i signada en LSC) molt senzilla d’aprendre, especialment la tornada. També teniu l’opció de posar subtitols (en castellà) activant l’opció corresponent al menú inferior. Teniu tot el cap de setmana per a practicar! Moltes gràcies, Jèsica!
#quedatacasa 30: Puzles sil·làbics d’animals i transports (castellà)
21/05/20L’Elena Parra ens ha fet arribar uns quants materials dels quals, avui, us compartirem un parell de consciència fonològica en castellà. Es tracta d’uns puzles sil·làbics d’animals i transports que cal imprimir i retallar per poder-los fer servir. El puzle sil·làbic del transports el podeu tenir tant en lletres en cursiva com en majúscules. Moltes gràcies Elena!
#quedatacasa 29: Joc de Morfosintaxi
20/05/20La Joana Chaparro ens ha volgut compartir aquesta activitat de morfosintaxi en forma de joc que, tot i que es necessita la impressió d’alguns fulls, us pot resultar interessant. També, cal dir, que encara que les targetes siguin en castellà, el joc és perfectament adaptable al castellà. Moltes gràcies, Joana!
#quedatacasa 28: Recull de recursos sobre el dol i la gestió d’emocions
19/05/20La Irene Grau ha estat fent aquests dies un recull molt complet i detallat de recursos diversos pel treball de dol i de la gestió d’emocions per a l’alumnat, families i docents. Ha intentat recollir propostes de diferents institucions que ara ens vol compartir. Una veritable feinada! Moltes gràcies, Irene!
#quedatacasa 26: Paraules encadenades
15/05/20Avui, us presentem una activitat que ens ha compartit la Sole Cuesta. Es tracta d’un material que ha elaborat l’equip “Comunicar-Nos” per treballar la consciència sil·làbica (identificació de la síl·laba inicial i final) a través del joc de les paraules encadenades (amb format interactiu). Per poder realitzar les 20 activitats proposades només cal que seguiu les instruccions que trobareu a la pàgina web. Moltes gràcies Sole pel teu suggeriment!
#quedatacasa 25: Ruletes – Consciència Fonològica
14/05/20I avui, us fem arribar un magnífic material “pota negra” que ha elaborat la nostra creadora de materials, la Neus Guilló. “Ruletes” és un powerpoint animat que serveix per, tot jugant, treballar la consciència fonològica a cop de clic del ratolí. Està pensat per a les famílies que s’agobien i s’atabalen amb webs, enllaços, apps,… Moltes gràcies, Neus, per aquest regal!
#quedatacasa 24: Paraules de Color Verd
12/05/20Avui, l’Alba Lucas ens vol compartir Paraules de Color Verd que és un projecte de voluntariat en logopèdia en el que participa ella amb unes companyes. Dins l’àmbit d’aquest projecte, han elaborat un petit recull de jocs i idees, destinat a les famílies, per estimular el llenguatge dels més petits de la casa. Gràcies Alba per aquesta iniciativa!
#quedatacasa 23: Les lectures de’n Pascual
11/05/20La Jésica Albesa ens ha fet arribar aquest recurs creat per en Pascual, un mestre de Vilafranca que ha estat uns quants anys com a tutor d’aula d’acollida. Durant aquest temps ha elaborat un paquet de 30 lectures de comprensió lectora molt senzilles (cicle inicial) amb el Hot Potatoes que us poden ser molt útils. Gràcies, Jésica!
#quedatacasa 22: Activitats JClic de lèxic i semàntica (II)
08/05/20I avui tornem amb la segona part de les activitats de JClic de lèxic i semàntica (nivell aprofundiment) que són la continuació del #quedatacasa 16 del dia 29 d’abril.
Què menjo? On visc? (aprofundiment)
Què faig? Què compro? On vaig? (aprofundiment)
Quina hora és?… Llegeix més»
#quedatacasa 21: Gam Tarrés, la màgia entra a l’aula
07/05/20La proposta d’avui ens l’ha fet arribar l’Èrika Martín. No es tracta de cap material logopèdic concret, sinó d’un canal de youtube que ha creat el Mag Tarrés amb motiu del confinament. En aquest canal hi trobareu diferents trucs de màgia pensats per la canalla que en molts casos tenen a veure amb activitats escolars. Són vídeos per gaudir i deixar-nos atrapar pels trucs que ens porta aquest mag. Gràcies de nou, Èrika!
#quedatacasa 20: Materials en obert de l’Editorial Teide
06/05/20Avui us portem, de la mà de l’Anna M. Ferrer, una interessant iniciativa de l’Editorial Teide que, amb el títol de Ens Quedem a Casa, ha posat en obert a l’abast de tothom el seu catàleg educatiu d’Infantil i Primària. Totes les activitats estan ordenades per cursos i assignatures, i les de llengua poden ser molt interessants. A Educació Infantil, per exemple, odeu trobar contes amb imatges i audio online, petites activitats de comprensió, jocs de consciència fonològica, etc… Moltes gràcies, Anna M. pel teu suggeriment!