#quedatacasa 44: Morfosintaxi (aprofundiment)
12/06/20I avui, com us vam avançar ahir, us portem la continuació de les activitats de morfosintaxi Galí. En concret, us compartim les activitats corresponents al nivell d’aprofundiment. Ara si que teniu feina per uns dies!! Ah, i no us adormiu que encara resten uns dies per donar per acabat aquest curs escolar.
#quedatacasa 43: iLenguaje
10/06/20La Ruth Solano ens ha fet arribar aquest recurs en castellà per a treballar el llenguatge o alguns aspectes d’ell, de manera interactiva. Ofereix activitats de concordances gramaticals (gènere, nombre i verbals), contes infantils, consciència sil·làbica i lèxica i intrusos. Es pot fer servir des de qualsevol dispositiu electrònic. Moltes gràcies, Ruth!!
#quedatacasa 42: Passa Paraula
09/06/20La Silvia Osuna ens ha fet arribar aquesta activitat molt televisiva. Es tracta d’un “Passa Paraula” fonètic amb suport visual del punt d’articulació amb el qual les nenes i nens poden emular el conegut concurs de la tele que ha elaborat el grup “Comunicar-nos” amb la plataforma Genially. A més del “Passa Paraula” en català, us compartint la versió plurilingüe en la que podeu triar fer l’activitat en castellà, gallec, euskera o en català. Moltes gràcies, Sílvia!
#quedatacasa 41: Jocs de paraules
08/06/20#quedatacasa 40: Ordenem frases
05/06/20Avui repeteix, de forma consecutiva, l’Anna M. Ferrer amb una nova activitat que ha elaborat ella mateixa amb el Jclic. Es tracta d’una activitat de morfosintaxi en la qual s’han d’ordenar un seguit de frases simples que apareixen desordenades i que van acompanyades de la seva corresponent il·lustració per facilitar la realització de la tasca. Com a premi, l’Anna incorpora la realització d’un puzle cada cinc o sis frases. Gràcies de nou, Anna M.!!
#quedatacasa 39: Fem frases divertides!
04/06/20L’Anna M. Ferrer ens ha fet arribar una graella per construir frases simples que ha adaptat d’un material que hi havia a la xarxa amb icones Arasaac. És un material imprimible i retallable (només un full) però si no és vol imprimir, també es pot fer servir directament en pantalla. L’activitat inclou unes breus instruccions, així com la possibilitat de fer servir daus virtuals! A què esperes per jugar? Moltes gràcies, Anna M. per compartir-nos aquest material!
#quedatacasa 38: Ja puc sortir de casa!
03/06/20La Carme López ens ha fet arribar aquest conte, publicat per l’Ajuntament de Matadepera, que explica la història de dos bessons que es preparen per sortir de casa després d’un llarg confinament i viuen aventures allà on van. El més important és que un cop l’hagis llegit, facis tot el que has après, ajudis els amics i et protegeixis bé quan surtis al carrer. Moltes gràcies, Carme, per compartinr-nos aquest conte!
#quedatacasa 37: Sons d’animals, la casa i la ciudad
02/06/20Avui us portem una activitat de discriminació auditiva en format vídeo que ens l’ha compartit la Raquel Vàzquez. Es tracta d’una activitat on s’han de discriminar sons d’animals, de la casa i de la ciutat. Gràcies Raquel de nou!
#quedatacasa 36: Somnis en LSC
01/06/20Avui dilluns, primer dia de juny, us portem un lloc web per a nens i adolescents ple d’històries, contes, endevinalles, curiositats i altres recursos que tenen com a denominador l’ús de la LSC. És un recurs molt interessant per aquells nois i noies que són usuaris de la LSC o que l’estan aprenent (i pels adults també!!!). Segur que no us avorrireu!
El CREDA durant el confinament
29/05/20#quedatacasa 35: 100 paraules per escriure
29/05/20I per acabar la setmana, una activitat d’escriptura que hem escollit de tot el llistat de recursos que ens va fer arribar fa unes setmanes la Cristina Bertran. L’activitat és un JClic amb diferents nivells de dificultat que consisteix en escriure la paraula que ens diu la veu en “off”. A veure qui és capaç de completar les 100 paraules aquest cap de setmana!! Gràcies novament, Cristina!
#quedatacasa 34: Activitats de semàntica
28/05/20Entre les moltes activitats que ens ha fet arribat l’Elena Parra, avui us volem compartir una per treballar camps semàntics. Per fer les diferents activitats cal imprimir els fulls, tot i que també podeu “jugar” directament sobre la pantalla assenyalant i anomenant els dibuixos. Moltes gràcies, Elena!