HORARI DEL SERVEI EDUCATIU

DE DILLUNS A DIJOUS DE 08:00 A 17:00 I DIVENDRES DE 08:00 A 15:00

PER URGÈNCIES POSAR-SE EN CONTACTE A TRAVÉS DEL SEGÜENT TELÈFON:

634.80.09.67

 

#quedatacasa 30: Puzles sil·làbics d’animals i transports (castellà)

L’Elena Parra ens ha fet arribar uns quants materials dels quals, avui, us compartirem un parell de consciència fonològica en castellà. Es tracta d’uns puzles sil·làbics d’animals i transports que cal imprimir i retallar per poder-los fer servir. El puzle sil·làbic del transports el podeu tenir tant en lletres en cursiva com en majúscules. Moltes gràcies Elena!

#quedatacasa 29: Joc de Morfosintaxi

La Joana Chaparro ens ha volgut compartir aquesta activitat de morfosintaxi en forma de joc que, tot i que es necessita la impressió d’alguns fulls, us pot resultar interessant. També, cal dir, que encara que les targetes siguin en castellà, el joc és perfectament adaptable al castellà. Moltes gràcies, Joana!

Instruccions:

  • És una làmina amb targetes de dos colors. Segons  a la casella on cau la fitxa, es tria la targeta del color corresponent.
  • Les targetes de color turquesa tenen dos imatges amb les que s’ha de confegir una frase.
  • Les targetes de color blau tenen les frases incomplertes i s’han d’omplir amb articles, preposicions, substantius, verbs , adjectius.
  • També es poden modificar les targetes i fer altres activitats de morfologia i sintaxis.

#quedatacasa 26: Paraules encadenades

Avui, us presentem una activitat que ens ha compartit la Sole Cuesta. Es tracta d’un material que ha elaborat l’equip “Comunicar-Nos” per treballar la consciència sil·làbica (identificació de la síl·laba inicial i final) a través del joc de les paraules encadenades (amb format interactiu). Per poder realitzar les 20 activitats proposades només cal que seguiu les instruccions que trobareu a la pàgina web. Moltes gràcies Sole pel teu suggeriment!

 

 

#quedatacasa 25: Ruletes – Consciència Fonològica

I avui, us fem arribar un magnífic material “pota negra” que ha elaborat la nostra creadora de materials, la Neus Guilló. “Ruletes” és un powerpoint animat que serveix per, tot jugant, treballar la consciència fonològica a cop de clic del ratolí. Està pensat per a les famílies que s’agobien i s’atabalen amb webs, enllaços, apps,… Moltes gràcies, Neus, per aquest regal!

 

 

#quedatacasa 24: Paraules de Color Verd

Avui, l’Alba Lucas ens vol compartir Paraules de Color Verd que és un projecte de voluntariat en logopèdia en el que participa ella amb unes companyes. Dins l’àmbit d’aquest projecte, han elaborat un petit recull de jocs i idees, destinat a les famílies, per estimular el llenguatge dels més petits de la casa. Gràcies Alba per aquesta iniciativa!

 

 

 

#quedatacasa 21: Gam Tarrés, la màgia entra a l’aula

La proposta d’avui ens l’ha fet arribar l’Èrika Martín. No es tracta de cap material logopèdic concret, sinó d’un canal de youtube que ha creat el Mag Tarrés amb motiu del confinament. En aquest canal hi trobareu diferents trucs de màgia pensats per la canalla que en molts casos tenen a veure amb activitats escolars. Són vídeos per gaudir i deixar-nos atrapar pels trucs que ens porta aquest mag. Gràcies de nou, Èrika!

 

 

#quedatacasa 20: Materials en obert de l’Editorial Teide

Avui us portem, de la mà de l’Anna M. Ferrer, una interessant iniciativa de l’Editorial Teide que, amb el títol de Ens Quedem a Casa, ha posat en obert a l’abast de tothom el seu catàleg educatiu d’Infantil i Primària. Totes les activitats estan ordenades per cursos i assignatures, i les de llengua poden ser molt interessants. A Educació Infantil, per exemple, odeu trobar contes amb imatges i audio online, petites activitats de comprensió, jocs de consciència fonològica, etc… Moltes gràcies, Anna M. pel teu suggeriment!

#quedatacasa 19: Programa de Habilitación Auditiva – JClic

La Inés Parramon ens ha fet arribar aquest material de JClic que és un programa d’habilitació auditiva creat per la Virginia Aragón Jiménez, logopeda del CEIP El Molino de Isla Cristina (Huelva). Aquest programa treballa amb els sons del cos humàs, els instruments musicals, els animals, la casa, el carrer i la natura. En cada un d’aquests projectes es segueixen las cinc fases de qualsevol programa auditiu, es a dir: detecció, discriminació, identificació, reconeixement i comprensió. Moltes gràcies, Inés!

 

Els alumnes sords demanen inclusió i accessibilitat

En Pau Soler, que va ser un alumne atés pel CREDA fins fa poc, ha fet una piulada a Twitter fent-se ressò de la iniciativa que ha pres la Federación AICE per a reclamar i exigir que les classes online que es realitzen actualment amb motiu del tancament dels centres educatius siguin més accessibles per als alumnes implantats. Des del nostre CREDA volem fer extensiva aquesta petició per a tots els alumnes amb sordesa tinguin o no implant coclear. Moltes gràcies, Pau!

La sordesa: un doble confinament

La Goretti ens ha fet saber que avui, 29 d’abril, al programa “Planta Baixa” de TV3 han fet un reportatge sobre com estan visquen les persones sordes el dèficit d’informació arran del confinament. Us adjuntem el vídeo del reportatge. Si necessiteu subtítols, activeu-los a la part esquerra inferior del vídeo.