Destinataris:
Personal docent d’escoles bressol, educació infantil, primària i secundària que treballen en centers docents amb alumnes sords a l’aula.
Finalitat:
Proporcionar recursos als docents en relació a metodològies, didàctica, materials i intercanviar experiències per afavorir l’adquisició del currículum i la socialització de l’alumne sord.
Objectius:
- Conèixer les característiques més importants de la sordesa i la seva implicació en els aprenentatges.
- Familiaritzar-se amb aspectes audiològics i audioprotètics.
- Identificar les necessitats més significatives de l’alumne sords a l’aula ordinària en funció dels nivells educatius.
- Conèixer i intercanviar estratègies per facilitar l’accés al currículum.
- Compartir experiències.
Programa:
- 21 de gener: El CREDA Jordi Perelló. Aspectes audiològics i audioprotètics. Aspectes psicolingüístics de la sordesa. A càrrec de la sra. Carol Lage, audioprotesista, i la sra. Mireia Rom, psicopedagoga.
Material no disponible
- 22 de gener: L’alumne amb sordesa de 0-6 anys (EB i EI). A càrrec de les sres. Mercè Calafí i Rosa Vives
- 23 de gener: L’alumne amb sordesa a Cicle Inicial i Cicle Mig. A càrrec de les sres. Esther López i Rosa Ma Torres
- 23 de novembre: L’alumne amb sordesa a CS i ESO. A càrrec de la sra. Nora Busquets i el sr. Jordi Hernández
- 27 de novembre: L’alumne amb sordesa: adaptacions i experiències. A càrrec de la sra. Mar Pastor i joves amb sordesa