MS4. Maleta de Nanociència i Nanotecnologia

NanoEduca és un programa dissenyat per introduir la nanociència i la nanotecnologia a alumnes i professors de secundària i batxillerat.

Els impulsors d’aquesta iniciativa són la Universitat de Barcelona (UB), l’Institut Català de
Nanociència i Nanotecnologia (ICN2), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i el CESIRE del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

La nanotecnologia té un impacte creixent en la nostra vida diària. El programa  nanoEduca vol donar als alumnes i als professors les eines per entendre aquests canvis i debatre de forma informada què n’esperem en el futur.

Objectius:
– Estimular l’adquisició de coneixements científics.
– Apropar l’activitat investigadora dels centres de recerca als estudiants.
– Introduir la nanociència als alumnes, amb l’objectiu final de fer-la explícita al currículum docent.

Contingut:
– El Nanokit conté material per a 3 classes diferents repartint els alumnes en 5 grups.
– Proposta de joc de rols: cartes i un taulell de joc
– Fitxes per a treballar 6 experiències:
– Fitxes professors
– Fitxes alumnes