Càpsula que proposa el treball interdisciplinari a partir de diferents llenguatges: corporal, lingüístic i plàstic.
Nivell:
Format:
Àrea de coneixement:
Imatge: Dibuix de l’alumnat de 6è de primària de l’IEA Oriol Martorell. (imatge cedida per l’autora)
Creadora de la càpsula original i virtual: Amèlia Boluda
La càpsula Mirada Lorquiana és una guia per muntar una dansa a diversos cicles i etapes educatives. La dansa és un art integrador, que ens permet adquirir continguts i alhora practicar una activitat artística i física. En ser un llenguatge no verbal facilita la comunicació alhora que, mitjançant el contacte corporal, ajuda a canalitzar emocions. Partim del viatge pel món oníric de Federico García Lorca que vam dissenyar per a la primera càpsula, amb el mateix títol.
Objectius
- Facilitar a l’alumnat el coneixement de Federico García Lorca i el seu vessant polifacètic.
- Muntar una coreografia, triant una música basada o d’arrel en la tradició popular, pensant en un curs concret de primària o secundària. Treballar el moviment a partir de la improvisació. Enregistrar un vídeo amb les passes de dansa que heu elaborat, que serveixi per posteriorment poder-los ensenyar a altres persones que la puguin ballar.
- Fer el guió de com serà la dansa.
- Dissenyar com serà el vestuari de la coreografia.