Càpsula 12 – A(r)tmosferes sensorials



Què succeeix quan deixem de considerar l’aula com un objecte físic? Quines noves possibilitats ens ofereix aquest canvi de percepció? Quin paper hi té l’estètica? …i les emocions?


Nivell: Batxillerat Cicle inicial Cicle mitjà Cicle superior Infantil Primària Internivells Secundària Obligatòria
Format: Activitats Curs Materials
Àrea de coneixement: Artístic Educació emocional

Fotografia de Sharon McCutcheon (Pexels):

Creador de la càpsula orginal i virtual: Daniel Gutiérrez-Ujaque

A(r)tmòsferes sensorials és una càpsula que ens possibilita reflexionar sobre les nostres percepcions i sentits dins de l’àmbit educatiu. Aquesta finestra sensorial ens convida a connectar amb la vostra creativitat a fi de transformar les aules en espais de reflexió, de creativitat i d’inclusió. Per fer-ho, aquesta proposta busca que connecteu amb les vostres formes de vida i el món sensorial que ho envolta a fi d’explorar altres formes artístiques que transformin l’aula en espais d’interacció oberts a l’alteritat i l’aprenentatge significatiu. Què succeeix quan deixem de considerar l’aula com un objecte físic? Quines noves possibilitats ens ofereix aquest canvi de percepció?

Objectius

  • Explorar i analitzar la percepció i exploració sensorial dels elements presents en l’entorno natural, cultural i
  • artístic.
  • Expressar idees, emocions i experiències a través de l’exploració d’atmosferes.
  • Crear missatges socials i culturals per mitjà de diferents llenguatges artístics (visuals, auditius, escultòrics,
  • fotogràfics, etc.)
  • Generar replantejaments conceptuals i artístics dins de l’aula de formació per potenciar el sentiment de
  • pertinença, l’heterogeneïtat, l’alteritat i la inclusió.
Data d'incorporació: 29/04/2021