Juguem com jugaven les nenes i els nens romans de Tàrraco 2014

cartell-2014

Jocs Tàrraco Viva 2014 monitors i monitores:

• Resum jocs monitors
  • Normes monitors
  • Gomets de colors
  • Inscripció als jocs
  • Llibre jocs romans
  • Informació del joc
  • Plànol

Jocs Tàrraco Viva 2014 centres:

Cartell 2014

• Power Point cartell 2014
  • Activitats cartell 2014
  • Gomets de colors
  • Llibre jocs romans
  • Plànol
  • Jocs on-line

Tallers didàctics

El dia 9 de maig, el CdA porta a Salou a la vil·la romana de Barenys, els tallers de :

Vestim-nos de romans, en què veurem com era el vestuari, tots els nens i les nenes es podran vestir i emprovar-se la joieria preparada. A més, els mostrarem els pentinats, els maquillatges i els perfums a l’última moda de l’antiqüítat.

Què menjaven els romans? en aquest cas, els alumnes coneixeran els aliments i els sistemes de conservació que consumien els romans, els identificarem i els classificarem. Així mateix, farem un petit tast, tot recreant una “cena” romana.

Jocs Romans: Ludi

Mostrem com els nens i les nenes romans jugaven, amb jocs i joguines que avui encara utilitzem. Proposem 20 jocs antics per a conèixer la vida quotidiana del passat.

Com era Tàrraco?

A partir d’una gran il·lustració de la ciutat, anirem identificant cadascun dels principals edificis que configuraven la ciutat de Tàrraco. Hi col·locarem alguns dels personatges i dels objectes que posseïen.

Les escoles de Salou s’aproparan per un matí (de 9,30h a 12,30h), en 3 sessions simultànies que ens permetrà atendre un total de 30 infants.

El dia 18 de maig el CdA farà un tast de la seva proposta dels 3 tallers didàctics, durant tot el matí al Camp de Mart. Allí mostrarem als infants i a les famílies com es vestien els romans, què menjaven i com jugaven. Tot plegat, després d’haver-los situat al voltant d’una gran lona impresa amb la imatge de Tàrraco. Allí hi situarem les parts de la ciutat, els edificis i els personatges que s’hi trobarien.

Els dies 23, 24 i 25 de maig, el CdA porta els seus tallers didàctics i familiars, per a la XVI edició de Tàrraco Viva, als Jardins de Saavedra. Allí despleguem tot el material: vestits, joies, perfums, aliments, sistemes de conservació, jocs o joguines, gran lona amb la imatge de Tàrraco, objectes i personatges per recrear la vida romana. En acabar, els infants prendran una figura pintada i muntada, un trencaclosques d’un sopar romà o retallables de personatges romans.