De gall en gall per Ripoll

• Nivell educatiu: cicle inicial, cicle mitjà i cicle superior de primària i primer cicle d’ESO.
  • Matèries: Coneixement del medi natural, social i cultural, història, llengua i literatura catalanes.
  • Durada: 1 hora.de-gall-en-gall-fitxa
  • Tipus d’activitat: itinerari a peu.
    • Interpretar el present a partir de l’anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim.
    • Aplicar els procediments de recerca històrica a partir de la formulació de preguntes i l’anàlisi de fonts, per interpretar el passat.
    • Valorar el patrimoni cultural com a herència rebuda del passat, per defensar-ne la conservació i afavorir que les generacions futures se l’apropiïn.
    • Aprendre a orientar-se per la població de Ripoll.
    • Fomentar l’observació atenta del patrimoni cultural.
    • Gaudir de l’itinerari i comportar-se respectuosament amb el medi ambient, natural i urbà.
    • Aprendre a observar, identificar, descriure i valorar elements significatius i béns que componen el patrimoni cultural de la localitat.
    • Durant l’estada:
      • A través d’un joc de pistes i amb el fil conductor dels galls, símbol de la vila de Ripoll, els alumnes descobriran els diferents racons de la vila i la història que s’hi amaga.
  • Material que han de dur els alumnes:  motxilla, cantimplora, roba adequada a l’època de l’any i calçat còmode. Important portar impermeable encara que les previsions meteorològiques no marquin pluja.