Arqueologia i prehistòria

Les activitats d’arqueologia i prehistòria pretenen conèixer les societats antigues (investigació del passat )mitjançant la interpretació de fonts materials. Les societats prehistòriques van desenvolupar una tecnologia i un pensament simbòlic ( llenguatge, economia, rituals, organització social) que recreem amb l’alumnat amb les activitats de Tocar la Prehistòria.

L’arqueologia també ens apropa a espais més recents  de la guerra civil com el Merengue.

yacim_9755-1105-pad-gral-1

Activitats relacionades

Excavant el passat: Aquesta activitat didàctica està pensada per ser portada a terme amb alumnat des d’EI fins a l’ESO. És una activitat  en la qual ens proposem que els alumnes aprenguin a conèixer els procediments d’excavació arqueològica a partir d’un jaciment simulat.

Música a la prehistòria: Aquesta activitat didàctica està pensada per ser portada a terme amb alumnat des de CI d’EP fins a l’ESO. L’activitat es desenvolupa fent interactuar l’alumnat amb una col·lecció d’instruments musicals replicats de la prehistòria. L’activitat finalitza amb la fabricació d’un instrument.

Pintura a la prehistòria: Aquesta activitat didàctica està pensada per ser portada a terme amb alumnat des de CI d’EP fins a l’ESO. Un dels objectius principals de la proposta és aprofundir sobre els temes i les tècniques pròpies de la pintura rupestre, així com al plantejament de possibles hipòtesi sobre el seu ús i funció vinculats a la comunicació humana, el pensament simbòlic i la vida en societat. L’activitat finalitza amb la realització de pintures rupestres utilitzant els pigments minerals i vegetals propis de la prehistòria.

Talla de sílex: Aquesta activitat didàctica està pensada per ser portada a terme amb alumnat des de CS d’EP fins a l’ESO. Per entendre la dificultat de la tecnologia lítica prehistòrica, es proposa a l’alumnat l’extracció d’una ascla de sílex amb la tecnologia de la percussió, per posteriorment fer-hi un denticulat emprant banyes de cabirol per aconseguir una eina de tall amb serra, típica dels neanderthals.

Laboratori de paleoantropologia: Aquesta activitat didàctica està pensada per ser portada a terme amb alumnat des de CM d’EP fins a l’ESO. És una activitat didàctica pensada per a alumnat de CM d’EP en la qual es proposa aprendre aspectes dels humans prehistòrics (formes de vida, alimentació, patologies, evolució,…) a partir  de l’estudi de les restes òssies trobades en un jaciment arqueològic.

Laboratori de cultura Material ( ceràmica): Aquesta activitat didàctica està pensada per ser portada a terme amb alumnat des de CM d’EP fins a l’ESO. L’alumnat aprendrà a conèixer el passat mitjançant l’anàlisi de materials arqueològics ceràmics. Al llarg de l’activitat aprendran a extreure la màxima informació possible dels materials ceràmics a partir de l’arqueologia experimental (elaborant peces ceràmiques com al neolític), així com a datar, conservar, i a restaurar un seguit de peces ceràmiques.

Rotació de viure al neolític: Aquesta activitat didàctica està pensada per ser portada a terme amb alumnat des de CI d’EP fins a l’ESO. Els alumnes reprodueixen una sèrie d’activitats pròpies dels primers agricultors i ramaders de la prehistòria: mòlta de blat en molins de vaivé, elaboració d’atuells ceràmics a mà, fabricació de collars de petxina, poliment de pedra i cacera amb arc i fletxa i propulsor.

Cabanes d’ahir: Aquesta activitat didàctica està pensada per ser portada a terme amb alumnat des de CI d’EP fins a l’ESO. Activitat en la que els alumnes costrueixen una petita maqueta d’hàbitat de la prehistòria.

Visita a un jaciment neandertal: Aquesta activitat didàctica està pensada per ser portada a terme amb alumnat des de CI d’EP fins a l’ESO. Visita al jaciment arqueològic d’època paleolítica de la Roca dels Bous.

foto-excavacio

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *