Sortides d’un dia

Les sortides d’un dia s’adrecen, en gran mesura, a centres propers geogràficament al Camp d’Aprenentatge. Aquesta oferta de sortides consisteix en la realització d’un itinerari de la plana de Lleida (IPL) en que els alumnes tenen l’oportunitat de treballar, durant el matí i la tarda, elements característics dels paisatges i zones de la plana.

El centre educatiu és el responsable del desplaçament. Es pactarà un lloc d’arribada i de recollida, que en aquest cas no serà el Camp d’Aprenentatge, ja que els itineraris es realitzen en altres llocs.

L’oferta d’IPL que oferim per al proper curs és la següent:

Un recorregut que comença al Collet i que transcorre al llarg de la IV sèquia del Canal d’Urgell. Coneixerem els conreus de la zona, les feines dels canalers i els usos de l’aigua al llarg dels darrers 150 anys. A més, experimentarem amb l’aigua del canal per comprovar les seves propietats, i anotarem els resultats en un petit dossier que forma part del material de l’itinerari.

Coneixerem el riu de La Femosa, el riu de Juneda. Té una llarga història i una importància cabdal en el creixement del nostre poble. Per poder aprendre tot el que amaga el nostre riu, tenim una proposta de treball que comença a l’escola per poder consolidar-la durant l’itinerari, amb el suport de l’equip de mestres del CdA. També oferim fer una sessió de cloenda a l’escola amb l’alumnat.

Creieu que aquestes sortides poden ser de profit per als vostres alumnes? Podem arribar a treballar conjuntament per ajudar als alumnes a conèixer millor el territori on viuen? Veniu, treballem junts… i aprenem!

Paratges que trobem durant les nostres sortides.