Món rural: un món sostenible?

Proposem una activitat per a Cicle Superior on qüestionem una corrent sovint mal intepretada al voltant del món rural i la sostenibilitat, que inclou una activitat prèvia de familiartització al centre, una sortida d’un dia al Camp d’Aprenentatge de Juneda i una activitat posterior d’elaboració d’un producte final. Descobrirem fins quin punt les activitats agrícoles i ramaderes, considerades dos pilars bàsics del món rural, poden ser considerades sostenibles, a la vegada que treballarem al voltant de conceptes com proximitat o alimentació ecològica.

(*) Aquesta activitat es pot dur a terme amb més d’un grup estable a la vegada, ja que cada grup realitza l’activitat en espais diferents, així com el menjador i els espais d’esbarjo. L’estructura de l’activitat pot veure’s lleugerament modificada per les mesures de seguretat pel #COVID19.

MOMENT 1 (M1): PREVI

Activitats d’activació de coneixements previs de l’alumnat.

MOMENT 2 (M2): DURANT

Sortida al Camp d’Aprenentatge de Juneda i realització de les activitats ofertades.

MOMENT 3 (M3): POSTERIOR

Elaboració d’un producte final en petit grup i intercanvi d’aprenentatges.

A nivell organitzatiu, treballem amb ràtios màximes de 20 infants (en funció dels grups estables dels centres). Les activitats de la nostra oferta educativa que s’integren en la sortida de “Món rural: un món sostenible?”, i que hauríeu d’escollir en funció del nombre de grups que teniu, són les següents:

🐝 Taller d’apicultura
🐮 Taller ramaderia
🥛 Taller transformació d’aliments
🍞 Taller cerealista

No dubteu a consultar-nos si necessiteu qualsevol tipus d’informació referent a aquesta sortida.