Món rural: un món sostenible?

Proposem una activitat per a Cicle Superior on qüestionem una corrent sovint mal intepretada al voltant del món rural i la sostenibilitat, que inclou una activitat prèvia de familiartització al centre, una sortida d’un dia al Camp d’Aprenentatge de Juneda i una activitat posterior d’elaboració d’un producte final. Descobrirem fins quin punt les activitats agrícoles i ramaderes, considerades dos pilars bàsics del món rural, poden ser considerades sostenibles, a la vegada que treballarem al voltant de conceptes com proximitat o alimentació ecològica.

MOMENT 1 (M1): PREVI

Activitats d’activació de coneixements previs de l’alumnat.

MOMENT 2 (M2): DURANT

Sortida al Camp d’Aprenentatge de Juneda i realització de les activitats ofertades.

MOMENT 3 (M3): POSTERIOR

Elaboració d’un producte final en petit grup i intercanvi d’aprenentatges.

A nivell organitzatiu, treballem amb ràtios màximes de 15-17 infants, pel que caldria determinar prèviament com organitzem els grups estables i quina activitat faria cadascun d’ells. Les activitats de la nostra oferta educativa que s’integren en la sortida de “Món rural: un món sostenible?”, i que hauríeu d’escollir en funció del nombre de grups que teniu, són les següents:

🐝 Taller d’apicultura
🐮 Taller ramaderia
🥛 Taller transformació d’aliments
🍞 Taller cerealista

No dubteu a consultar-nos si necessiteu qualsevol tipus d’informació referent a aquesta sortida.