LA SALUT DE L’AIGUA 21-22

Projecte compartit de 2n (Cicle Inicial) adreçat a escoles de la comarca de la Ribera d’Ebre, “vivint els espais naturals comarcals, cultivem consciència mediambiental global. Les pràctiques d’aprenentatge que es duen a terme, persegueixen l’objectiu de poder fer que l’alumnat visqui, conegui i senti, els espais fluvials vora el nostre estimat riu Ebre al pas pel seu poble, i desperti consciència de conservació i divulgació dins seu.

A continuació, trobareu una sel·lecció evidències i productes finals que ens aniran compartint les diferents escoles participants, sense les quals no hauria estat possible. Moltes gràcies a tot l’alumnat i docents! Salut i natura!

Els alumnes de 3r A i B van realitzar la recreació d’una depuradora i la construcció d’un circuit!
Construcció d’un circuit d’aigua

Amb tot el grup classe de 3rB van crear el cicle urbà de l’aigua utilitzant ampolles de plàstic de varies mides, cartró gran, brides, plastilina, cinta i dibuixos del nens i les nenes. Van utilitzar el cartró gran per clavar les ampolles en les brides. Van fer dos camins, un era l’aigua potable que arriba als habitatges i l'altre a les zones industrials. Un cop surt l’aigua d'aquestes vies va a la depuradora (feta per l'alumnat) per netejar i tornar al riu de forma neta.

Reproducció d’una depuradora (3r A - 3r B)
En gran grup van investigar amb la PDI com reproduir una depuradora i quins materials necessiten per dur-ho a terme. Un cop ho van haver descobert, van portar aquests materials a la classe i per taules van anar creant una depuradora.
Per últim van llençar aigua bruta a la depuradora ja construida, per fer-la funcionar i descobrir si les hipòtesis que l'alumnat d'ahvia plantejat eren certes o no.

Tot seguit trobareu un book creator amb imatges del procés i un vídeo, cliqueu a sobre! Enhorabona per la feina!

Aquí us deixem algunes imatges de la jornada que vam compartir plegats/des, al vostre centre i a l'activitat al vostre espai natural!

L'alumnat de 2n de l'Escola Sant Miquel d'Ascó, ens han compartit tot el que van fer al llarg del primer trimestre en el Projecte compartit, voleu descobrir-ho? Doncs cliqueu a sobre de la imatge que teniu a continuació, i observareu una explicació molt detallada de tot el han dut a terme! Després cliqueu a sobre de la icona de vídeo, també han realitzat un vídeo explicatiu de com es juga al joc que han creat Enhorabona per la feina!

L'alumnat ha treballat el cicle urbà de l’aigua, realitzant una depuradora d’aigua i aprenent com millorar la salut de l’aigua treballant la sel·lecció de residus i les accions que són perjudicials per al medi. A continuació teniu algunes imatges d'aquest procés, en aquest Book Creator, bona feina!

Gràcies per compartir-ho! Per tal d'observar el producte final realitzat, cliqueu al següent enllaç: