EL MÓN DE LA FLORA 20-21

El grup de nens i nenes de 4t, va voler aprofundir en el món de la flora des d'una perspectiva experimental a través del mètode científc. Un procés que els ha dut a realitzar diferents experiències educatives que han donat com a resultat un seguit de productes finals que us volem compartir a continuació:
- La reproducció. A través de la dissecció d'una flor de lilium bulbiferum, han pogut observar de ben a prop els òrgans que participen de la reproducció. Finalment, han elaborat un Genially CLICA AQUÍ amb un vídeo final explicant molt acuradament tot el procés.

- L'alimentació. També van realitzar una altra activitat, per tal d'observar el procés d'alimentació mitjançant la simulació de l’alimentació de les plantes, a través d’un curiós experiment amb margarides, aigua i colorant alimentari. Es van plantejar una hipòtesi, hauran encertat? Si voleu veure-ho mireu com ho expliquen detalladament Vídeo 1 CLICA AQUÍ i Vídeo 2 CLICA AQUÍ.

- La germinació. L'alumnat han germinat llavors d’alvocat. Van elaborar una hipòtesi quan van veure la llavor que s’havia obert i començava a germinar. Quatre alumnes van pensar que el que havia començat a germinar era l’arrel, 9 alumnes van pensar que era la tija. En acabar el procés, van poder comprovar que era l’arrel! (Podeu observar fotos del procés a continuació, i d'altres moments del projecte). Esperem que ho gaudiu!

Els nens i nenes de cicle mitjà van decidir que volien experimentar amb el procés de germinació, realitzant una plantada de llavors (llenties i fèsols) i així d'aquesta manera poder observar el desenvolupament de la planta. Per tal de saber en què va consistir la seva experimentació, han elaborat un vídeo explicatiu per poder-ho compartir pas per pas. El voleu veure, cliqueu aquí!

A més a més, van explorar la seva vessant més artística, a través del disseny de maquetes per tal d'explicar mitjançant l'art la classificació existent dels diferents tipus de plantes segons la seva tija. els resultats són espectaculars, voleu veure com van quedar? Doncs esteu de sort, perquè ens han compartit una presentació cliqueu aquí! Esperem que ho gaudiu!

Els nens i nenes han volgut deixar recollit el que han dut a terme a partir de la creació de dos contes cooperatius, un per cada grup classe, on es poden apreciar molts dels aspectes descoberts al llarg de les activitats didàctiques dutes a terme amb ells i elles. També han realitzat dos vídeos promocionals que us el deixem a continuació. Esperem que ho gaudiu!

vídeo promocional CLICA AQUÍ

A continuació  compartim algunes imatges de moments del projecte. De part de l'equip educatiu del CdA de Flix, MOLTES GRÀCIES a tots i totes per la gran feina!

Les alumnes i els alumnes de 2CM de l’escola han realitzat dos Lapbooks amb les informacions que han obtingut d’internet i a partir de les activitats que van realitzar el dia de la sortida amb les mestres del CdA.
Un dels Lapbook es centra en la sortida en sí mateixa i, l’altre, amb el món de la flora: la reproducció, tipus de fulles, ...

Les dues classes de 4t van decidir realitzar dos productes finals:

• Es va realitzar una sortida on van observar els diferents tipus de plantes que tenen al voltant de l’escola. Es va aprofitar per recollir fulles de cada tipus de planta i les van classificar.
  • L’altre producte final, va consistir en plantar diferents tipus de plantes (llavor o esqueix), cuidar-les i fer-les créixer en diferents ambients (més o menys aigua i llum). A mesura que ho feien, anaven observant els seus canvis.