PRESENTACIONS

En arribar al Camp d’Aprenentatge els alumnes són rebuts per als tres professors que treballem al CdA Empúries. Constituïm dos grups d’alumnes i, si fa bon temps, ens anem a la platja o a la pineda per a fer la presentació; si el temps és rúfol (pluja, tramuntana, fred, humitat) ens instal·lem a les dues sales del CdA.

El protocol per a presentar les activitats que farem i el seu funcionament s’estableix de la següent manera:

1. Els professors ens presentem i els fem deduir a través de preguntes què volen dir les paraules Camp, Aprenentatge i Empúries i analitzem un xic el logotip del CdA
  2. Els alumnes treballen en parelles. Repartim un objecte per a cada alumne o un  per parella. Se’ls demana que pensin i debatin què representa l’objecte que tenen a les mans, si en saben el nom, per a què s’utilitzava, s’utilitza encara avui, per a què ha estat substituït, quina relació té amb les activitats què faran al camp. Hi ha objectes que són molt evidents i altres que no tant, alguns seran molt fàcils només si s’han treballat al centre educatiu els conceptes previs; és molt important que els professors no donin cap pista, el seu paper és de dinamitzar l’activitat i encoratjar el debat, però NO proporcionar informació.

3.Quan els alumnes han arribat a un acord sobre el seu objecte es dóna la discussió per acabada i comença l’explicació

4.La primera parella d’alumnes s’aixeca, cada persona presenta la seva/el seu companya/company i n’explica el seu objecte. Si no en saben gaire res, poden demanar ajut als companys; els professors no intervenen. Si no s’arriba a cap conclusió, llavors el professorat tant del centre educatiu com del CdA poden intervenir.

5.La següent parella presenta el seu/seus objectes. I així fins que han intervingut tots els alumnes.

6.Si queda temps, es fa un petit debat sobre les activitats que faran, què és el patrimoni, quin patrimoni tenen al seus llocs d’origen , etc.