INVESTIGANT LA SORRA

Investigant la sorra

Nivell educatiu ESO

Codi de l’activitat:

Es tracta d’una experiència manipulativa directament relacionada amb altres activitats del CdA Empúries, especialment amb el Sistema Dunar.

L’objectiu de l’activitat és afavorir l’experimentació dels alumnes amb un element proper i en principi conegut, com és la sorra, ampliant els coneixements que en tenen, en aspectes bàsics com:

• la sorra a la natura
  • comparació de la sorra amb altres materials geològics
  • Origen de la sorra
  • la mineralogia i granulometria
  • la sedimentació
  • usos actuals i antics de la sorra

El procediment de l’activitat seria la següent:

Es comença amb una presentació, i tot seguit es fa una recollida de mostres a la platja, després es procedeix a la separació de materials, catalogació de materials, sedimentació, usos i síntesi.

Per tal de preparar convenientment l’activitat, es demana que l’alumnat treballi els materials previs proposats en el Moment 1

Per a vincular-ho a la programació del centre:

ÀMBIT DIMENSIÓ COMPETÈNCIA
Cientificotecnològic

Dimensió indagació de
fenòmens naturals i
de la vida quotidiana

Competència 2. Identificar i caracteritzar els sistemes biològics i geològics des de la perspectiva dels models, per comunicar i predir el comportament dels fenòmens naturals

Competència 5. Resoldre problemes de la vida quotidiana aplicant el raonament científic …………………..

Competència 6. Reconèixer i aplicar els processos implicats en l’elaboració i validació del coneixement científic

Per dur a terme aquesta activitat partirem de la pregunta guia:

És important que mireu amb els alumnes la presentació que us enviem per tal de començar a preparar el terreny i crear interès i curiositat.