A la platja, sorra i petxines

Nivell educatiu: CM  de Primària  ( adaptable a CI i a CS de Primària)

Codi de l’activitat: Pn2

Es tracta d’un taller manipulatiu directament relacionat amb activitats del CdA Empúries, especialment amb el Sistema Dunar. L’objectiu del taller és afavorir l’experimentació dels alumnes amb un element proper i en principi conegut, com són les petxines i la sorra, ampliant els coneixements que en tenen, i relacionant les petxines amb animals vius i amb productes alimentaris de consum habitual.

Per a l’estudi de la sorra els alumnes l’observaran amb una lupa i en miraran les característiques més rellevants: mida, colors, arrodoniment, etc. Per a la classificació de les petxines s’analitzaran els seus trets principals: forma, mida, color, relleu (costelles i anelles o bandes de creixement), lluentor… També utilitzaran el tacte com a eina de diferenciació.

En aquest taller, segons el nivell de l’alumnat, es poden utilitzar claus dicotòmiques.

Per vincular a la programació del centre
ÀMBIT DIMENSIÓ COMPETÈNCIA
Coneixement del medi Món actual Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.
Objectius:
  •  Usar l’observació directa i amb lupa com a eina per al plantejament, identificació i resolució d’interrogants  en relació a la sorra de la platja.
  •  Plantejar-se preguntes sobre la procedència de la sorra i de les petxines que hi trobem, i arribar a conclusions correctes.
  • Identificar els principals elements de l’entorn on ens trobem (sorra, petxines, sal, roques, terra)  i analitzar-ne les característiques

Per dur a terme aquesta activitat partirem de la pregunta guia:

Recomanem que mireu la presentació que us enviem per tal de començar a preparar el terreny i crear interès i curiositat. Els alumnes s’hauran de plantejar noves preguntes i trobar respostes fins a poder resoldre la pregunta guia que els plantegem.

• Sistema Dunar d’Empúries
  • Taller de Sorra

Torna a la duna d’Empúries