ESTADA AL CAMP D’APRENENTATGE CAN SANTOI

ESTADA TIPUS PRIMÀRIA

Benvinguts a la pàgina de la vostra estada!

cuineraSom el Miquel, l’Engràcia. Aviat ens trobarem a Can Santoi per  ajudar-vos a descobrir la serra de Collserola amb un munt d’activitats. També coneixereu la cuinera, la Rosa, que us farà un menjar boníssim!

En aquesta pàgina trobareu propostes d’activitats didàctiques per fer abans de la vostra estada i també algunes per fer-les després. El professorat també hi té el seu espai amb tota la documentació necessària.

Proposta d’activitats prèvies per fer a l’escola abans de  l’estada

1. On és Can Santoi?

Amb el signe  “+” i el “-” podeu acostar o allunyar la imatge. Si cliqueu la xinxeta verda a “indicacions” podeu fer-vos un itinerari des de l’escola fins a la casa de colònies.

Mostra Camp d’Aprenentatge Can Santoi en un mapa més gran

2. Com és la casa? Què hem de portar?

Característiques de la casa: va al web del Camp, pàgina d’allotjament

Plànol de la casa: mapa de la casa i els voltants

La llista per fer la motxilla: proposta del què cal dur a l’estada (material individual i col·lectiu)

* Normes de la casa: petit manual del bon estadant. Feu-hi un cop d’ull abans de venir!

3. Ens preparem per a les activitats de descoberta i d’investigació de Collserola

3. Us proposem activitats de descoberta i d’investigació per fer abans i després de l’estada

Proposta d’activitats prèvies (APR):

Un dels reptes que haureu de portar a terme durant la vostra estada serà la predicció (real) del temps en el programa del temps per la Televisió de Can Santoi. Per a preparar-vos adequadament us proposem un parell d’activitats.

APR-1. Visualització d’alguns programes del temps de televisió.  Cal que us familiaritzeu en l’estructura del programa i en el llenguatge i la gesticulació que fan servir els meteoròlegs.
– Com a exemple, aquí teniu la predicció del temps a meteocat:

Heu de fer una llista per escrit de les paraules que fan servir els meteoròlegs. Porteu-la a l’estada, que ens anirà bé per fer el programa de predicció del temps a Can Santoi!

APR-2. Organització del programa del temps a la TV Can SantoiAquí trobareu un document sobre com fem el programa de televisió a Can Santoi. Cal que a cada grup us distribuïu els diferents rols del programa; també hi ha un exemple d’escaleta (guió) del programa. En aquest enllaç podreu obtenir el mapa del temps de l’exemple.

Els núvols són uns grans indicadors del temps. Us proposem visualitzar aquest pdf que us hem preparat:

APR-3. Tipus de núvols. Amb ells podeu fer petits murals per grups i cada grup pot adoptar el nom del núvol que ha treballat.

Una de les investigacions que fareu serà al voltant de l’ecosistema de lar riera i esbrinareu la qualitat de les seves aigües. I us proposem aquest seguit d’activitats: (APR-4, APR-5, APR-6, APR-7 i APR-8)

APR-4  On és la riera?: fitxa de treball per situar la riera a Catalunya

APR-5  D’on ve l’aigua de la riera? On va?: fitxa de treball del cicle de l’aigua de la riera

APR-6 Com funciona una lupa binocular?: fitxa de treball i proposta de pràctiques d’observació amb lupes binoculars (si n’hi ha a l’escola)

APR-7 Temperatura i pluges determinen el clima: enllaç a aplicació flash a edu365

APR-8 Quins són els punts cardinals? Com funciona una brúixola?: enllaç a aplicació flash a edu365. Situar els punts cardinals en un plànol de la vostra classe.

Proposta d’activitats posteriors per fer a l’escola després de de l’estada.

Proposta d’activitats posteriors a l’estada (APO):

Proposta d’activitats posteriors per fer a l’escola després de l’estada

APO-1 Què en sabem dels aparells meteorològics?: fitxa resum dels aparells meteorològics. Si disposeu d’aparells a l’escola, podeu fer el registre diari i la gràfica mensual.

APO-2 Les conclusions dels petits meteoròlegs: fitxa per relacionar la meteorologia amb altres temàtiques de l’estada

APO-3 Les cadenes alimentàries de la riera: fitxa per relacionar éssers viu tot formant una cadena alimentària.

APO-4 On viuen els animals de la riera?: fitxa per a treballar els hàbitats de la riera (accés a l’aplicació flash)

APO-5 La vida a la riera: aplicació jclik sobre la riera. Per si en volem saber més

APO-6  La torre de Collserola: enllaç al web de la Torre de Collserola

3. Valorem l’estada

Avaluació de l’estada (professorat).

*Avaluació de l’estada (alumnes).

Espai del professorat

Pla de l’estada: cal que el reviseu (especialment els espais remarcats en groc) i ens trameteu les modificacions necessàries (o confirmació), almenys 1 setmana abans de l’estada.

Model del quadern de treball dels alumnes: quadern que utilitzaran els alumnes. La impressió i enquadernació van a càrrec del Camp d’Aprenentatge. Els lliurarem als alumnes el primer dia de l’estada (si hi voleu fer algun canvi, comuniqueu-nos-ho 2 setmanes abans de l’estada).

* Full de càlcul de l’import de l’estada: aplicació excel  per a calcular l’import total de l’estada, els pagaments, etc (és de caire orientatiu, un ajut al professorat).

Torn de serveis: full per a organitzar els torns de serveis dels alumnes (parar/desparar taula, lectures a la caseta meteorològica…)

Guia professorat de les activitats prèvies i posteriors del tema de la riera: nova proposta d’activitats prèvies i posteriors

Instruccions per a la recerca del tresor