Projectes compartits

Els projectes compartits són una modalitat d’actuació entre el Camp d’Aprenentatge i els centres de la comarca interessats, per tal de fer un treball conjunt més aprofundit en algun dels àmbits temàtics al llarg d’un curs escolar. Es treballa conjuntament amb el Consorci del Bages per a la gestió de residus i el Parc de la Sèquia, entitats de la comarca amb qui fem Xarxa al Bages per l’educació ambiental, acostant visions entre el món educatiu i el món tecnològic.

El principal objectiu és donar a conèixer la gestió de recursos geològics, de l’aigua i dels residus i fomentar hàbits de minimització de l’impacte de les persones en el medi.

Durant el primer trimestre es crea l’aliança entre els i les mestres o professorat dels centres educatius i l’equip educatiu del CdA i entitats de la Xarxa. Es planifiquen els projectes, es fa formació i es planteja un epítom, és a dir, una idea o acció que presenti la situació-problema, que sigui estimulant i pugui generar preguntes. Durant el segon trimestre es realitzen activitats amb l’alumnat, tant les pròpies del CdA, com les elaborades per les escoles o instituts. I al tercer trimestre es duu a terme una acció final que permet que els alumnes puguin ser agents actius en la cerca de solucions a la problemàtica exposada i es tanca amb una avaluació dels projectes.

Centres participants en Projectes Compartits del Bages

Relació dels projectes realitzats en diversos cursos