Itinerari urbà per descobrir Manresa

Com a presentació de Manresa als usuaris del CdA del Bages, en règim d’estada, tenim preparats uns exercicis a partir de la panoràmica que es contempla des del mirador de l’Alberg amb la utilització de la brúixola.

L’itinerari urbà permet descobrir els indrets més característics del centre de Manresa, potenciant la capacitat d’orientació i d’observació a partir d’exercicis diversos, en els que s’inclou la interpretació del plànol, del que podeu veure un exemple. Es comença amb una projecció sobre el modernisme a Manresa i unes instruccions per al desenvolupament de l’activitat. El recorregut, circular, es fa en grups d’uns 4-6 alumnes, de forma autònoma i treballant cooperativament, havent de resoldre unes fitxes de treball. El resultat s’avalua de forma immediata al finalitzar cada un dels quatre trams que delimiten les places on hi ha ubicats els/les mestres.

Prèviament a l’activitat aconsellem que els alumnes tinguin alguna informació sobre la ciutat, per exemple, el full que es pot baixar clicant aquí.

Aquesta activitat la realitzem amb els grups que fan estada a l’alberg. Per a escoles de la comarca deixem el material en préstec per tal que cada centre el pugui fer de forma autònoma.

RECOMANACIONS: Portar roba adequada a l’època de l’any.
FITXES DE TREBALL: fitxes panoràmica i fitxes itinerari ciutat
MATERIAL: Carpeta, llapis i fitxes de treball.
DURADA: Panoràmica: 1 hora. Itineraris: amb presentació, 2 hores.
NIVELLS: Consulteu la taula Totes les activitats.