Els guardians de la sèquia

Aquesta activitat es fa conjuntament entre el Parc de la Sèquia i el Camp d’Aprenentatge del Bages.

El consum de l’aigua a les ciutats ha estat molt important al llarg de la història. Una de les dificultats ha estat moltes vegades fer arribar aigua de qualitat a la ciutat. En el cas de Manresa, al SXIV es va construir una Sèquia per a fer arribar l’aigua a la ciutat, un canal que avui dia segueix subministrant aigua a tots els habitants de Manresa.

L’activitat té diferents parts:

• Introducció: explicació del cicle de l’aigua a Manresa
  • Visita a l’exposició, on els alumnes faran una breu visita a l’exposició de la Sèquia per a conèixer la feina dels sequiaires.
  • Muntatge d’una senzilla maqueta de la Sèquia amb un petit desnivell amb peces de fusta i fent-hi passar bales.

Per a fer aquesta activitat no són necessàries fitxes de treball.
RECOMANACIONS: Es recomanable que els alumnes coneguin el cicle de l’aigua a la ciutat, i concretament el cicle de l’aigua al seu poble per així poder-lo comparar amb el de Manresa.
DURADA: 45’
NIVELLS: Consulteu la taula Totes les activitats.
LLOC: Museu de la tècnica de Manresa