Distribució de l’aigua al món

Aquesta activitat està gestionada pel Parc de la Séquia i es fa conjuntament amb el Camp d’Aprenentatge del Bages.

Amb aquest taller s’intenta fer reflexionar sobre la paradoxa de l’escassetat de l’aigua que hi ha al món i el fet de ser el planeta blau. Es treballa de forma molt pràctica les proporcions de les diferents reserves d’aigua que hi ha al planeta, donant a conèixer com està distribuïda l’aigua i si està a l’abast dels humans.

Treballem en base a un expositor i 100 ampolles d’aigua que representen el total d’aigua que hi ha al planeta. A partir d’aquí, i amb la participació dels alumnes, anem dividint aquesta aigua fins a obtenir les proporcions de les diferents reserves del món.

RECOMANACIONS: Treballarem amb grups de 12 alumnes aproximadament, per tant, caldrà dividir el grup classe.
MATERIAL: El trobareu tot al Centre de l’Aigua.
DURADA: uns 30 minuts.
NIVELLS: Consulteu la taula Totes les activitats.
LLOC: Centre de l’Aigua de Can Font