Cicle de l’aigua

Aquesta activitat està gestionada pel Parc de la Séquia i es fa conjuntament amb el Camp d’Aprenentatge del Bages.

És un taller participatiu on s’explica el cicle natural de l’aigua i la intervenció que hi fem els humans en base a una maqueta i un conjunt de fotografies i rètols que els alumnes aniran situant a diferents punts de la maqueta. Es tracten tots els estadis del cicle de l’aigua: la condensació de l’aigua, la precipitació, la retenció de l’aigua de pluja pel terreny i l’escolament, la infiltració de l’aigua i l’evaporació. Pel què fa a la intervenció de l’home en el cicle, a la maqueta s’hi localitzen un embassament, un canal, una potabilitzadora, una depuradora i cultius de regadiu entre altres elements. També es tracten alguns elements del paisatge relacionats amb l’aigua.

RECOMANACIONS: Treballarem amb grups de 12 alumnes aproximadament, per tant, caldrà dividir el grup classe.
MATERIAL: El trobareu tot al Centre de l’Aigua.
DURADA: 45 minuts.
NIVELLS: Consulteu la taula Totes les activitats.
LLOC: Centre de l’Aigua de Can Font