Activitat: Orientem-nos amb el mòbil

MODALITATS
Estada
Sortida d’un dia
Nivells: (cliqueu per visualitzar la fitxa de l’activitat)

Educació Secundària

*Adaptable a Batxillerat i Cicles Formatius

Desenvolupament de l’activitat:

Es proposa als alumnes un recorregut circular pel bosc de La Sala on hauran de treballar aspectes relacionats amb el bosc de muntanya mitjana i d’ecosistema, combinats amb la interpretació dels mapes topogràfics. Paral·lelament els alumnes enregistraran els desplaçaments amb els seus propis dispositius portàtils.

Cada grup d’alumnes disposarà de brúixoles, per ajudar-se a realitzar el recorregut seguint les indicacions de rumb d’un quadernet amb diferents qüestions que s’aniran plantejant al llarg de l’itinerari. També comptaran amb un GPS per grup, que enregistrarà les dades amb l’objectiu de comparar-les amb les que enregistri el seu dispositiu mòbil.

Els alumnes realitzaran aquest recorregut en grups de forma autònoma, de manera que hauran de ser responsables de les seves decisions i accions, saber com moure’s en grup, acceptant les diferències personals que hi pugui haver i adaptant-s’hi.

Al finalitzar el recorregut la correcció de l’itinerari i del quadernet acabarà de clarificar els dubtes que hagin pogut sorgir, i el buidatge del GPS permetrà obtenir dades interessants relacionades amb el recorregut que han fet (quilòmetres caminats, temps de camí i temps aturats, altituds, desnivells, velocitats,…). A l’acabar l’itinerari, ja a l’aula, s’introduiran diferents entorns de treball virtuals on descarregar les dades enregistrades pels seus dispositius portàtils i pel GPS (Google Maps, Google Earth, Instamaps…).

Observacions:

Depenent dels interessos de cada centre, l’activitat pot tenir la durada d’un dia sencer o només mig dia. Cal coordinar-se amb el CdA per tal de preparar aquesta activitat i adaptar-la a les circumstàncies de cada centre. Es pot complementar amb un treball d’introducció al GPS i de lectura de mapes. Consultar-ho als docents del CdA. Cal anar preparat per moure’s per l’entorn del bosc segons l’època de l’any en què es realitzi l’activitat.

Enllaços:

Tutorials orientació