MODALITATS |
Estada |
Sortida d’un dia |
Nivells: (cliqueu per visualitzar la fitxa de l’activitat)
*Adaptable a Educació Infantil
Desenvolupament de l’activitat:
- Arribada a Castellar de n’Hug
Farem la presentació de l’activitat i dels mestres del CdA. Tot seguit s’embenaran els ulls dels alumnes i pujarem a poc a poc fins al museu del pastor, tot escoltant i percebent els sons i sensacions de passejar per Castellar “a les fosques” i per tal d’aconseguir viatjar del present al passat del poble.
- El museu del pastor i el mirador dels balços
Entrarem al museu del pastor per conèixer la vida de Castellar de n’Hug en èpoques passades, on els oficis lligats a la terra eren els que ocupaven la major part de la població. El mirador ofereix una bona possibilitat de treballar els sentits i la percepció individual del paisatge. Quines emocions i sentiments ens transmet el paisatge que ens envolta? Quines actituds contribueixen a respectar-la i quines no hi ajuden? Aquestes preguntes ens serviran per parlar de la nostra actitud davant el què ens envolta i com ho podem fer per conservar-ho.
- Parada al dipòsit
Des d’aquesta talaia ens mirarem el poble de Castellar i el seu entorn més immediat. Treballarem les diferents formes de relleu que podem observar i el paisatge que ens envolta, per tal de comparar-lo amb el que veuen els alumnes cada dia.
- Les fonts del Llobregat
Explicarem la llegenda de la “Bruixa del riu” que pretén il·lustrar l’origen de les Fonts. Parlarem del què és una llegenda i destriarem les parts que són veritat de les que són mentida, per tal de decidir si l’explicació que ens ofereix està ajustada a la realitat. En acabar parlarem del cicle de l’aigua i buscarem una explicació més científica a l’origen de les Fonts.
Observacions:
- L’activitat és d’un dia. Cal portar esmorzar, dinar i aigua.
- Cal anar preparat amb bon calçat i roba d’abric per protegir-se de les possibles inclemències del temps.