Activitat: Castellar de n’Hug i les Fonts del Llobregat

MODALITATS
Estada
Sortida d’un dia
Nivells: (cliqueu per visualitzar la fitxa de l’activitat)

Educació Primària

*Adaptable a Educació Infantil

Desenvolupament de l’activitat:
  • Arribada a Castellar de n’Hug

Farem la presentació de l’activitat i dels mestres del CdA. Tot seguit s’embenaran els ulls dels alumnes i pujarem a poc a poc fins al museu del pastor, tot escoltant i percebent els sons i sensacions de passejar per Castellar “a les fosques” i per tal d’aconseguir viatjar del present al passat del poble.

• El museu del pastor i el mirador dels balços

Entrarem al museu del pastor per conèixer la vida de Castellar de n’Hug en èpoques passades, on els oficis lligats a la terra eren els que ocupaven la major part de la població. El mirador ofereix una bona possibilitat de treballar els sentits i la percepció individual del paisatge. Quines emocions i sentiments ens transmet el paisatge que ens envolta? Quines actituds contribueixen a respectar-la i quines no hi ajuden? Aquestes preguntes ens serviran per parlar de la nostra actitud davant el què ens envolta i com ho podem fer per conservar-ho.

• Parada al dipòsit

Des d’aquesta talaia ens mirarem el poble de Castellar i el seu entorn més immediat. Treballarem les diferents formes de relleu que podem observar i el paisatge que ens envolta, per tal de comparar-lo amb el que veuen els alumnes cada dia.

• Les fonts del Llobregat

Explicarem la llegenda de la “Bruixa del riu” que pretén il·lustrar l’origen de les Fonts. Parlarem del què és una llegenda i destriarem les parts que són veritat de les que són mentida, per tal de decidir si l’explicació que ens ofereix està ajustada a la realitat. En acabar parlarem del cicle de l’aigua i buscarem una explicació més científica a l’origen de les Fonts.

Observacions:

• L’activitat és d’un dia. Cal portar esmorzar, dinar i aigua.
  • Cal anar preparat amb bon calçat i roba d’abric per protegir-se de les possibles inclemències del temps.
Enllaços:

Localització