Presentació del document MISU (mesures i suports universals)

Aquest curs el Departament d’educació ha publicat el nou document d’orientació per la planificació i implementació de les mesures i suports universals (MISU) en el centre educatiu. Aquest és una eina per la millora de l’atenció educativa a tot l’alumnat en el marc de l’escola inclusiva. Les mesures i els suports universals s’adrecen a tot l’alumnat i poden ser aplicats per a tots els professionals del centre, liderats per l’equip directiu i coordinats per l’equip docent, amb la implicació de tota la comunitat educativa.

El passat dijous 23 de novembre vam treballar el document actualitzat amb totes les direccions dels centres del nostre territori, amb l’objectiu de compartir com s’ha elaborat el document, quina és la seva utilitat, conèixer el nou document sobre Mesures i Suports Universals i destacar alguns aspectes del document.

Podeu visualitzar la gravació de la sessió així com consultar la presentació que vam oferir-vos i accedir al document també de forma àgil i directa. Al final d’aquesta també hi trobarem les orientacions per a l’elaboració del pla de suport individualitzat.

Esperem que us sigui d’ajuda.

“Una escola inclusiva és aquella en la qual poden aprendre junts alumnes diferents, una escola que no exclou ningú, perquè no hi ha diferents categories d’estudiants, només hi ha una sola categoria d’alumnes, sense cap mena d’adjectius, que —evidentment— són diferents. A l’escola inclusiva només hi ha alumnes, a seques, sense adjectius; no hi ha alumnes corrents i alumnes especials, sinó simplement alumnes, cadascú amb les pròpies característiques i necessitats.

La diversitat és un fet natural, és la normalitat: el més normal és que siguem diferents (afortunadament).”

Pere Pujolàs i José Ramón Lago