Mou-te i viu feliç – Dia Mundial de l’Activitat Física

Amb motiu del Dia mundial de l’Activitat Física (6 d’abril) us volem fer arribar una sèrie de propostes per a motivar l’activitat física i l’esport entre els i les joves.  Aquest dia pren especial rellevància quant a recordar-nos la importància de l’activitat física com a eina de promoció salut i prevenció de moltes malalties, entre elles l’obesitat.

Una de les eines que us proposem que implementeu a les escoles és “La Milla diària”, que es resumeix en ‘cada infant, cada dia’, i es basa en quatre pilars: diversió, amistat, aire lliure i forma física.

Una altra proposta són “Les Pauses Actives a l’Aula“; que promouen la realització de l’activitat física  i “trencar” els períodes de sedentarisme amb petits temps d’activitat física dins la rutina de l’aula durant la jornada escolar, on l’alumnat passa la major part del dia assegut. La guia proposa diverses activitats físiques d’entre 5 i 10 minuts de durada, dissenyades per ser desenvolupades pel professorat, gairebé sense material específic i d’una manera senzilla, divertida i significativa per a l’alumnat. L’activitat física a l’aula ajuda els estudiants a sentir-se millor, treballar junts en equip, reduir l’ansietat i mantenir la concentració alhora que els ajuda a aprendre i retenir el contingut acadèmic. Les pauses actives tenen més èxit quan els jocs es presenten amb regles i límits clars.

No us oblideu d’inscriure i registrar la vostra activitat a la web sumant tots els minuts o quilòmetres realitzats durant una setmana, per al Dia mundial de l’Activitat Física.