Els dies 13 i 16 d’octubre, a Vic i Manresa, es van dur a terme les quartes jornades dels centres que disposen del recurs SIEI a la Catalunya Central. L’activitat va reunir prop de 200 participants, entre professionals de centres educatius i equips d’assessorament psicopedagògic

En aquesta primera jornada, Floreix amb el SIEI, hi van participar vuit centres, que van compartir bones pràctiques que duen a terme als seus centres:
● Escola Emili Teixidor, que ens va presentar el treball realitzat amb pictogrames i itineraris.
● Institut Cal Gravat, que va explicar com organitzen l’equip d’orientació.
● Escola Monsenyor Gibert, que va exposar la seva organització de la CAEI.
● Escola Bellpuig, que va detallar diverses pràctiques d’aula.
● Escola Nostra Senyora de Montserrat, que va compartir com han organitzat el recurs SIEI al centre.
● Escola Vinyes, que va mostrar la seva organització dels espais i del mobiliari.
● Institut Castellet, que va descriure el procés de sistematització de les MISU.
● Escola Lillet del Güell, que va explicar els plans de treball que duen a terme amb l’alumnat.
Totes aquestes experiències estan arrelades en la realitat de cada centre, però allò que realment en destaca és el procés seguit per arribar fins al punt on són.
És en aquest procés, de reflexió, prova i millora on podem focalitzar la mirada i identificar aquelles pràctiques transferibles que poden encaixar i inspirar altres centres en la seva tasca diària per afavorir la inclusió i la personalització dels aprenentatges.
La jornada va continuar amb la ponència de la Mercè Pena i Laguna, docent de l’Escola Antoni Vilanova de Falset i formadora en DUA. La Mercè ha estat assessora tècnica de la Subdirecció General d’Educació Inclusiva i coordinadora del pla de formació i implementació del DUA a Catalunya.
Les jornades han estat molt ben valorades, i volem agrair especialment la implicació, l’entusiasme i la participació activa de tots els assistents.
Ens retrobarem a la propera jornada per continuar compartint aprenentatges i
experiències.




