El Consell Suec d’Educació Superior (UHR) cerca centres interessats per acollir alumnes de Suècia de 1r i 2n de Batxillerat a Catalunya.

Des del Consell Suec d’Educació Superior (UHR), organisme estatal suec, han sol·licitat una relació de possibles instituts de l’estat espanyol que vulguin ser amfitrions per poder proporcionar a alumnes suecs/sueques de 1r i 2n de batxillerat l’oportunitat d’estudiar un any a l’estat espanyol. Aquest programa és gratuït per als/a les estudiants, que poden finançar els estudis sol·licitant beques i subsidis d’allotjament a la Comissió Central d’Ajuda Econòmica als Estudis de Suècia (CSN).

El nombre d’estudiants que viatgen a l’estat depèn del nombre de centres d’acolliment. El curs passat hi va haver 10 sol·licituds, però només van poder arribar 6 estudiants perquè tan sols 5 centres es van oferir com a amfitrions (en un d’ells hi ha dos alumnes, fet que es prefereix evitar).

Els instituts amfitrions es responsabilitzen de trobar una família d’acollida (que rep uns 450 euros al mes per fer-se càrrec de l’alumne/a) i assignar un/a professor/a de referència per a l’alumne/a que els pugui ajudar durant la seva estada.

Hi poden participar tant centres públics com privats o concertats.

Àrees de responsabilitat i directrius en relació amb el centre amfitrió:

• El centre amfitrió s’encarrega, per mitjà de la persona de contacte, de la localització i la selecció d’una família d’acollida apropiada. La UHR recomana establir un acord entre el centre educatiu i la família. Els centres seleccionats que estiguin interessats a acollir un/a alumne/a rebran una còpia de la sol·licitud dels escolars corresponents per facilitar-ne la cerca d’una família d’acollida. Si només podeu rebre l’alumne/a durant un període més reduït (per exemple, un semestre), l’escola amfitriona vetllarà perquè l’estudiant s’allotgi amb un màxim de tres famílies d’acollida al llarg de l’any acadèmic.

• El centre amfitrió es compromet a garantir que l’estudiant compti com a mínim amb un/a supervisor/a entre l’equip docent per facilitar-ne la integració. Ha d’indicar a l’alumne/a els seus procediments i regles.

• El centre amfitrió podrà seleccionar, en col·laboració amb l’alumne/a , cursos que s’ajustin al nivell d’idiomes. L’estudiant no està obligat/da a fer un programa complet. La UHR recomana assistir a lliçons complementàries o a iniciatives de suport lingüístic, ja sigui en el marc del centre amfitrió o fora, així com la realització d’exercicis addicionals a l’idioma del país de destinació.

• L’alumne/a accepta i se n’espera que participi en totes les lliçons assignades i en els treballs escolars, deures i exercicis en grup dins de la classe. Ara bé, no és obligatori que l’estudiant faci exàmens, encara que pot optar per fer-ho.

• Si l’estudiant ha de canviar de família d’acollida durant l’any escolar, el centre amfitrió s’haurà de comunicar amb la persona de contacte de la UHR. El centre d’ensenyament és el responsable de dur a terme el canvi de la família d’acollida de mutu acord amb la persona de contacte de la UHR al país amfitrió.

Us animem a contactar amb Marianella Mata, la gestora dels programes. El seu correu electrònic és el següent: ettarsprogrammen@uhr.se.