Protocols del Departament

Us fem arribar un seguit d’enllaços directes als diferents protocols i guies que disposa el Departament d’Educació per gestionar la prevenció, detecció i intervenció de diferents tipus de violències que es poden donar dins de l’àmbit educatiu.

NOU PROTOCOL (setembre de 2023): Protocol d’actuació davant de qualsevol tipus de violència en l’àmbit educatiu. El present Protocol d’actuació davant de qualsevol tipus de violència en
l’àmbit educatiu substitueix i engloba els següents protocols:

● Protocol de prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament i el ciberassetjament entre iguals
● Protocol de prevenció, detecció i intervenció enfront l’assetjament escolar a persones LGBTI
● Protocol de prevenció, detecció i intervenció davant la violència masclista entre l’alumnat.
● Protocol de prevenció, detecció i intervenció davant conductes d’odi i discriminació.

ALTRES PROTOCOLS D’ACTUACIÓ

Procediment d’intervenció en cas de faltes greument perjudicials per a la convivència.

Protocol per a la prevenció i l’abordatge del matrimoni forçat a Catalunya.

Protocol de prevenció, detecció, notificació, derivació i coordinació de les situacions de maltractament infantil i adolescent en l’àmbit educatiu.

Protocol d’actuacions per prevenir la mutilació genital femenina.

Protocol per a l’atenció i acompanyament de l’alumnat transgènere en els centres educatius.