Situacions d’aprenentatge en un CFA: aplicacions DUA

Seguint el treball encetat amb en David Bueno a principi de curs i de la mà del Xavier Urbón, director del CFA de Ripoll i col.laborador amb el servei de currículum a secundària i batxillerat, totes les docents dels CFA de la CCE hem treballat i analitzat les situacions d’aprenentatge als diversos àmbits que en un CFA s’oferten.

Hem parlat del context i les seves tipologies, de la necessitat de compartir els objectius d’aprenentatge i de la possibilitat que es brinda al docent i l’alumnat davant la multiplicitat d’instruments d’avaluació.

Hem vist que malgrat pot representar-nos certa complexitat, el fet de poder oferir l’aprenentatge al nostre alumnat tenint en compte la variabilitat, ens pot ajudar a facilitar l’accés a aquest i propiciar-los que els aprenentatges siguin significatius i s’esdevingui una relació entre la seva motivació i coneixements previs amb la resolució d’un repte prèviament prefixat.

El fet que l’aprenentatge es fonamenti en la resolució d’un repte o d’una problemàtica real provoca que l’aprenent hagi de dur a terme amb eficàcia una acció o un seguit d’accions que impliquen una o més capacitats per a les quals són imprescindibles els sabers d’un o més camps de coneixement; per això diem que les situacions d’aprenentatge s’orienten a l’assoliment de competències.

Podeu accedir als materials de la jornada fent clic aquí.