Trobada Pedagògica d’Educació Infantil 2019

El 26 de juny es va fer la Trobada Pedagògica Educació Infantil 2019, en el marc de les comunitats de pràctica i de coordinació d’educació infantil (0-6) de la demarcació del Servei Educatiu Baix Llobregat-6.

En aquest apartat de reportEducació hi trobareu els documents més significatius de la Trobada: tant la ponència marc, com les de les set comunicacions temàtiques. També hi trobareu un espai dedicat a les experiències que centres de la nostra demarcació van enviar.

A cadascun dels espais de les ponents (menú de l’esquerra), a banda de la presentació, hi trobareu bibliografia i les referències a articles i webs que es van citar en les diferents intervencions.
I també, a l’espai “Experiències educatives”, hi trobareu l’inici del recull que esperem que es vagi ampliant de les propostes que des de cada centre es van fer arribar per ser compartides les unes a les altres.

Les valoracions de la Trobada fetes per les participants va ser d’un 84% de les assistents que la van considerar altament satisfactòria i un 16% restant que la van considerar molt satisfactòria.

A continuació s’exposen algunes de les observacions més significatives i que es van seleccionar amb la intenció de recollir el parer més generalitzat, sense incórrer però, en gaires opinions redundants.

⇒ És necessari oferir trobades d’aquest caire més sovint si es vol aconseguir petits canvis o grans canvis en les escoles.
M’han agradat molt totes les intervencions. Les he trobat molt actuals i caldria fer més trobades d’aquestes al llarg del curs. Moltes gràcies!
Aquestes ponències més desenvolupades i distribuïdes al llarg del curs i emprar-les com a petites formacions.
La jornada ha estat molt interessant, però pels anys vinents s’hauria de busca una altra data. Enguany tenim quatre dies per a tancar el curs i ens hem quedat amb tres…i insisteixo, he gaudit molt i ha estat molt interessant.
Es podrien fer més sovint per refrescar temes que en el dia a dia no tens temps de plantejar-se. Gràcies.
S’hauria d’intentar continuar fent aquestes trobades per seguir compartint aquestes experiències que ens enriqueixen a totes.
El que em sap greu és que no hagin pogut venir la resta d’educadores.
M’agradaria poder canviar els horaris i el dia.
M’ha encantat la ponència de la Dra. Marta Portero.
M’alegro moltíssim d’haver assistit. M’emporto neguits, lectures per repensar i ganes de fer amb sentit. Gràcies per trobades com aquesta.
Molt positiu. Les ponències de 15 minuts perquè els ponents, tot i que no poden explicar tot el que volen, han de sintetitzar i es pot escoltar més ponents en un matí. Totes les ponències molt interessants.
Crec que ha estat un gran tastet d’idees i d’obertura de finestres al nou món educatiu. Hem d’estar oberts al que ens diuen els nostres infants i canviar el paradigma educatiu.
Només un però, les dates. A final de curs hi ha molta feina per acabar i tancar el curs i no i han dies.
Moltes gràcies i felicitats per l’organització de la jornada!
La majoria de les xerrades han estat molt interessants des del punt de vista de l’experiència concreta o de la informació transmesa. Fan falta més llocs de contacte entre docents-mestres-educadors on explicar experiències, per reforçar el que fem i per conèixer noves maneres de fer i així, enriquir-nos mútuament. He après molt.
M’ha encantat, genial el format i totes les xerrades. Merci per convidar-nos i pensar en nosaltres!!! Esperem que es repeteixi aviat.
Algunes xerrades massa breus. Felicitats per l’experiència. La Dra. Marta Portero molt eloqüent, molt ben plantejada, dinàmica i profitosa. Fantàstica.
Molt pràctic. Moltes gràcies.
M’hauria agradat alguna ponència/dinàmica/activitat més participativa durant la jornada. Reprenent la dita de Confuci de la primera ponent: “Ho vaig fer i ho vaig aprendre”.
Potser seria interessant incloure tipus de dinàmica que permeti que les conferències siguin més interactives-bidireccionals, enriquint més la trobada.
Les ponències les considero interessants perquè parlen de diferents aspectes que engloben als infants i conviden a la reflexió per la nostra part.
Ponents molt interessants!!! Experiències de referència!!! Format variat i atractiu!!! Fantàstic!!! És una llàstima no haver pogut assistir amb la resta de companyes de l’escola bressol  (per calendari).
Ponències i ponents molt interessants, personalment una experiència molt profitosa en l’àmbit educatiu. Enhorabona per l’organització i gràcies!!!
Agraïm el fet de compartir les experiències educatives i els projectes i materials oferts.
Crec que la temporització no ha estat del tot encertada. En fi de curs a l’escola hi ha molta feina i estem cansats. Potser per això la segona fase de la trobada se m’ha fet una mica llarga. Totes les experiències eren interessants però em costava mantenir l’atenció.
Bons ponents i el temps adequat. Seria interessant que es compartissin totes les presentacions i enllaços. Gràcies.

Reportatge Ràdio Sant Vicenç