Usos educatius dels blocs. Recursos, orientacions i experiències per a docents

Ús educatiu dels blocs

Blocs, edublogs o quaderns de bitàcola; fa escassament quatre anys, uns quants professors pioners van començar a introduir-los en l’àmbit escolar. L’evolució d’aquest fenomen ha estat espectacular i cada vegada són més els serveis i recursos disponibles.

Partint de la seva contextualització en la web 2.0, el bloc es descriu com a sistema de gestió de continguts amb una dimensió social i comunicativa molt important. El bloc és, en primer lloc, un mitjà de comunicació que pot contribuir a enriquir les interaccions entre els alumnes i entre aquests i el professor per afavorir aprenentatges actius. A més, el bloc permet establir comunicació amb persones i grups situats més enllà del centre educatiu.

Aquest dossier de Francesc Balagué i Felipe Zayas té com a finalitat considerar els usos i possibilitats educatives dels blocs.