Inspira’t amb ACTIVINSPIRE

Avui en dia a les aules ja no cal utilitzar modalitats d’interacció poc pràctiques. Només amb  agafar  un  llapis  i  començar  a  dibuixar,  escriure,  afegir, moure  i  ocultar  figures, imatges  i moltes més  coses  que  coneixerà  en  aquest  llibre  podrà  crear  una  aula més activa.

Tot això es pot aconseguir amb els diferents productes de Promethean,  líder global en solucions  educatives  per  a  l’aprenentatge  interactiu,  amb  més  de  500.000  usuaris registrats.

Aquest llibre ha estat creat per ajudar-lo a conèixer el software ActivInspire.

ActivInspire  és  un  paquet  de  software  fàcil  d’utilitzar  i  dissenyat  per  al  seu  ús  en múltiples sistemes operatius  juntament amb la pissarra Activboard o qualsevol pissarra interactiva d’altres fabricants, o fins  i  tot, només amb un ordinador. Totalment  integrat amb  totes  les solucions educatives de Promethean, ActivInspire ha sigut creat per a  la seva utilització en aules de tot el món d’educació primària i secundària.

Li  ofereix  eines  totalment  integrades  i  funcionals  com  transportadors,  regles,  llapis  i reconeixement de figures que converteixen la interacció en pantalla en un exemple molt proper a la realitat.

ActivInspire permet accedir de manera  immediata a 10.000  recursos,  imatges  i  fons, a més  d’oferir  la  possibilitat  d’escollir  interfícies  adequades  per  al  rang  d’edat  dels alumnes:  interfícies  sofisticades  per  a  l’escola  secundària  i  interfícies  atractives  i  de colors vius per a l’escola primària.
Podrà  formar  part  de  la  comunitat  en  línia  d’assistència  i  planificació  de  classes més gran del món per a usuaris de pissarres interactives.

Amb  tot  això  aconseguirà  millorar  l’aprenentatge  interactiu:  entre  l’alumne  i  el professor, entre els alumnes, i entre l’alumne i la resta del món.

A QUI VA DIRIGIT AQUEST LLIBRE?

Aquest  llibre  està  pensat  per  als  usuaris  de  versions  anteriors  del  software  de Promethean (ActivStudio) que desitgin passar-se a ActivInspire i per als nous usuaris d’ActivInspire Professional.

COM UTILITZAR EL LLIBRE?

Pot utilitzar el  llibre com a guia d’aprenentatge, com a manual de repàs de conceptes i com a guia ràpida de consulta.

– Guia d’aprenentatge: cada capítol recull un tema o conjunt de temes ampli, ordenats de menor a major grau de coneixements.

Cada capítol està dividit en temes teòrics i cadascun d’ells li ensenya la teoria   per  a fer servir ActivInspire.

En el manual també trobarà una sèrie de pràctiques que l’ajudaran a entendre els   temes tractats  en  el  manual  a  més  de  les  tècniques  i  trucs  per  a  millorar  les  lliçons  que mostrarà als seus alumnes a l’aula.

– Manual de repàs: aquelles persones que coneixen alguna de les versions anteriors del software podran repassar conceptes que es mantenen en aquesta versió.

–  Guia  de  consulta  ràpida:  al  final  del  programa  trobarà  una  sèrie  de  fitxes corresponents  als  elements  principals  del  programa.  A  més,  trobarà  una  taula  per a poder millorar el disseny de les lliçons.

Accés al manual Inspira’t amb ActivInspire

Traducció del manual Inspírate con Activinspire d’Emilio Cortizas Naveiras
(2a edició, 27/05/2010) realitzada per Joan Puigmalet del Departament de Llengua
i Literatura catalanes de  l’Institut Estany de  la Ricarda del Prat de Llobregat