Per assegurar l’èxit en la introducció dels continguts digitals i per a presentacions pensades per tal que l’ús de les PDI a les aules estigui garantit, cal que es produeixi un cert canvi en el rol del professorat. A l’aula digital, i en relació als recursos utilitzats per a dur a terme la seva acció docent, el professorat haurà d’adoptar estratègies que passin de la transferència de continguts a la seva transacció.
Per transferència entenem un discurs de generació d’idees, el qual no comporta implícitament, per part de l’audiència, la seva aprehensió. Per contra, la transacció és un discurs que a més de generar idees, comunica, destil·la i construeix els coneixements.
En aquesta transacció el docent és com un Disc jockey (DJ):
cerca » mescla » seqüencia » enregistra » executa » comparteix aquests recursos TIC en general i per a les PDI en particular. El professorat ha de deixar de ser un simple facilitador o mediador dins de l’aula, talment com un DJ, que deixa de ser un simple transmissor de música per a passar a ser un agent actiu en la major part de processos de producció musical.
En aquesta presentació es pot constatar aquesta sequència DJ:
|MÉS INFO|